پروژه ۶ هزار و ۵۰۰ هکتاری شرق گرگر در سال ۹۴ اجرایی می شود

IMG_20150528_083009

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با سفیر شوشتر، اظهار داشت: افتتاح پروژه آبیاری و زهکشی ۱۱ هزار هکتار از اراضی شرق شعیبیه با حضور وزیر نیرو انجام شد.

 

وی افزود: این پروژه از سال ۱۳۸۴ شروع و امروز با تلاش مسئولان وزارت نیرو به بهره برداری رسیده است.
نماینده شوشتر و گتوند  بیان کرد: تمام اعتباری که  تا الان در این پروژه هزینه شده است ۳۹ میلیارد تومان بوده که سازمان آب و برق و وزارت نیرو در کانال های یک و دو هزینه و پروژه اجرایی شده  است.

 

سادات ابراهیمی تصریح کرد: صدور مجوز تخصیص آب برای اراضی غرب شعیبیه که کشاورزان به صورت سنتی آب از رودخانه برداشت  می‌کردند انجام شد و اعتبار لازم برای زهکشی این اراضی در دستور کار است.
وی با اشاره به اجرای پروژه های داریون در میان آب و بخش شهید مدرس گفت: پروژه های داریون  چهار و هفت که در حوزه میان آب بوده و پروژه سلامات در بخش شهید  مدرس،  طرح اجرایی این پروژ ها از وزیر نیرو درخواست شد و به زودی اجرایی می‌شوند.

 

نماینده شوشتر و گتوند  با اشاره به قول مدیر کل آب و برق در اجرای پروژه شرق گرگر، افزود: مدیر کل آب و برق جناب مهندس شمسایی قول دادند که پروژه ۶ هزار و ۵۰۰ هکتاری شرق گرگر در سال ۹۴ اجرایی و به بهره برداری می‌رسد.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: تأمین اعتبار جهت پروژه روستاهای ظلم آباد، دشت بزرگ و دهلران در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید وزیر نیرو اعتبار لازم را تخصیص دهد.

 

سادات ابراهیمی با اشاره به بخشودگی سهم کشاورزان در منطقه اظهار کرد: بخشودگی سهم ۳۰ درصد مشارکت کشاورزان بخش میان آب و و شهید مدرس از وزیر نیرو درخواست شد و اجرایی می‌شود.

 

وی به تأمین منابع مالی و اعتباری جهت آب شرب شهری و روستایی گفت:  تأمین منابع مالی و اعتباری جهت آب شرب شهری و روستایی شهرستان های شوشتر و گتوند و روستاهای این دو شهرستان با دستور وزیر نیرو  تخصیص داده می‌شود.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر نیرو بیان کردند که مطالعات و تمامی کارهای کارشناسی برای انتقال نمک در سد گتوند انجام شده و مردم نگران نباشند و پروژه انتقال نمک  انجام می‌شود.

 

نماینده شوشتر و گتوند  با اشاره به قول وزیر نیرو برای پرداخت خسارت وارده سد گتوند در منطقه بیان کرد: خسارت وارده از سد گتوند به زیرساخت‌ها در شهرستان گتوند و شوشتر با قول وزیر نیرو و دستور به معاون وی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ب

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=6742

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: