کد خبر : 3495
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مرداد 1393 - 5:09
606 views

پرداخت مطالبات نی‌بران کارون شوشتر قطعی‌است

پرداخت مطالبات نی‌بران کارون شوشتر قطعی‌است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: پرداخت مطالبات بیمه‌ای کارگران «نی‌بر» کشت و صنعت کارون شوشتر به زودی پرداخت خواهد شد. در حالی که کارگران «نی‌بر» مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر از به تاخیر افتادن پرداخت مطالبات بیمه‌ای خود نگران هستند، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: پرداخت مطالبات بیمه‌ای کارگران «نی‌بر»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: پرداخت مطالبات بیمه‌ای کارگران «نی‌بر» کشت و صنعت کارون شوشتر به زودی پرداخت خواهد شد.

در حالی که کارگران «نی‌بر» مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر از به تاخیر افتادن پرداخت مطالبات بیمه‌ای خود نگران هستند، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: پرداخت مطالبات بیمه‌ای کارگران «نی‌بر» کشت و صنعت کارون شوشتر به زودی پرداخت خواهد شد.

به گزارش سفیر شوشتر، «علی ربیعی» در حاشیه مراسم بازدید شب گذشته خود از یکی از کوره پزخانه‌های ورامین به خبرنگار ایلنا گفت: مسئله پرداخت معوقات بیمه ای کارگران نی‌بر مجتمع کشت و صنعت کارون قطعی است و به زودی با تامین اعتبارات مالی لازم مشکل این کارگران برطرف خواهد شد.

وی بابیان اینکه این مسئله باید حداکثر در هفته‌های پیشرو برطرف شود، گفت: در حال حاضر دستور پرداخت این مبالغ مربوط به بیمه این کارگران صادر شده و هم اکنون کارفرما و بانک عامل درصدد تامین اعتبارات مالی مورد نظر هستند.

وزیر کار گفت: هرچند در فرآیند تامین اعتبار این مطالبات وقفه‌ای ایجاد شده است، اما کارگران بدانند که این مسئله قطعی است.

وی تاکید کرد: روزی که این مسئله محقق شود حتما خود من برای اطلاع و ابلاغ نهایی مسئله به شوشتر خواهم رفت و در جمع کارگران حاضر خواهم شد.

اظهارات شب گذشته وزیر کار و رفاه اجتماعی در خصوص قطعی بودن برطرف شدن مسئله کارگران نی‌بر مجتمع کشت و صنعت کارون در حالی است که روز گذشته «چراغ‌علی حاجی‌وند» نماینده کارگران نی‌بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر از خلف وعده بانک کشاورزی در تامین اعتبارات مربوط به پر کردن سوابق بیمه‌ای حدود ۱۸۰۰ کارگر این این کارخانه انتقاد کرده بود.

یادآوری می‌شود: پس از اعتراضات سال گذشته و تیر ماه سال جاری کارگران نی‌بر که دامنه آن به پایتخت نیز رسید، نمایندگان کارگران و کارفرما جلسه مشترکی با حضور وزیر تعاون کار وفاه اجتماعی، وزیر صنعت و معدن، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ومدیر کل‌بانک کشاورزی چند تن از نمایندگان استانی.. برگزار کردند که طی این جلسه مقرر شد بابت فصول بیکاری کارگران در سنوات گذشته (بسته به سابقه کار هر کارگر) کارفرما (بانک کشاورزی) مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی واریز کند و به این ترتیب در سوابق بیمه‌ای کارگران فصلی که بخشی از سال را بیکارند، فاصله‌ای ایجاد نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر