Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/safirshu/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/safirshu/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/safirshu/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/safirshu/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36
پذیرش مقاله کارشناس مشاوره و سلامت در اولین کنگره علوم تربیتی و آسیب های اجتماعی - سفیر شوشتر

پذیرش مقاله کارشناس مشاوره و سلامت در اولین کنگره علوم تربیتی و آسیب های اجتماعی


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/safirshu/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

به گزارش سفیر شوشتر، مقاله برادر سیدعلی اکبر میرابراهیمی کارشناس مشاوره و سلامت مدیریت آموزش و پرورش شوشتر با موضوع تاثیر مهارتهای زندگی بر تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژهٰ در اولین کنگره علوم تربیتی و آسیب های اجتماعی پذیرفته شد.

چکیده:

مهارتهای زندگی متشکل از مهارت خودآگاهی، مهارت کنترل خشم، مهارت برقراری ارتباط موثر یا ارتباطات، مهارت همدلی، مهارت کنترل استرس، مهارت شناسایی احساسات و هیجانات، مهارت حل  مساله و تصمیم گیری، مهارت تفکر خلاق و مهارت تفکر نقاد ، به عنوان راهبردی اساسی در زمینه کاهش رفتارهای منفی و بهبود شرایط فردی، خانوادگی و اجتماعی عمل می نماید.

آموزش و فراگیری این مهارتها در فرایند یاددهی-یادگیری به کودکان و نوجوانان تاثیر بسیار زیادی در رشد افکار ، احساسات و رفتارهای آنان خواهد داشت. یکی از بهترین گروههای مورد نظر در این زمینه دانش آموزان با نیازهای خاص و ویژه تربیتی می باشند که هم از نظر رفتاری و اختلالات مربوطه و هم از نظر تاکید  بر تغیر سبک زندگی فردی و خانوادگی این افراد می تواند مثمر ثمر بوده و به نتایج رضایت بخشی از نظر تربیتی و اجتماعی منجر خواهد شد.   

به طور کلی هدف اصلی از آموزش و فراگیری مهارتهای زندگی تغیر در شرایط موجود فردی و خانوادگی و نهایتاً تغیرات بزرگ اجتماعی و بهبود سطح فرهنگ و یا تغیر و اصلاح رفتار در افراد و گروههای مختلف سنی و بخصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه خواهد شد.

دانش آموزانی که از نظر انظباطی و رفتاری دچار اختلالاتی شده اند و در فرآیند آموزشی مدرسه ایجاد مشکل  می نمایند، از جامعه هدف این برنامه محسوب می شوند.

 

منبع:روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان شوشتر

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=2695

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: