کد خبر : 3737
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1393 - 11:15
629 views

وزارت نیرو به تعهدات خود درباره سد گتوند عمل نکرد

وزارت نیرو به تعهدات خود درباره سد گتوند عمل نکرد

سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند: وضعیت زندگی و معیشتی روستاهای اطراف سد گتوند اسف‌بار است، متاسفانه وزارت نیرو با وجود تمام نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌هایی که شده تاکنون اقدامی برای رفع مشکلات مردم منطقه انجام نداده است. به گزارش سفیر شوشتر، این وزارتخانه  در دولت دهم برای ساخت این سد هزینه گزافی کرده و

سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند:

وضعیت زندگی و معیشتی روستاهای اطراف سد گتوند اسف‌بار است، متاسفانه وزارت نیرو با وجود تمام نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌هایی که شده تاکنون اقدامی برای رفع مشکلات مردم منطقه انجام نداده است.

به گزارش سفیر شوشتر، این وزارتخانه  در دولت دهم برای ساخت این سد هزینه گزافی کرده و در همان زمان می‌توانست بخشی از این هزینه را صرف رفع مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم کند اما در این امر کوتاهی کرد و همین کوتاهی زیان‌های جبران‌ناپذیری را به مردم، محیط‌زیست، منابع طبیعی و اکوسیستم منطقه وارد کرد.

هرچند کارهای جزئی مانند ساختن یک جاده و مدرسه در منطقه انجام شده اما درنهایت انتظاری که مردم داشتند، محقق نشد و تمام این مشکلات به مدیریت وقت ساخت سد بر می‌گردد چراکه در آن زمان که از نظر تخصیص اعتبارات مشکلی وجود نداشت، باید این کارها را انجام می‌دادند اما در حال حاضر اعتباری برای رفع این مشکلات وجود ندارد که بخواهند کاری انجام دهند.

اما نمایندگان استان خوزستان بارها در نامه‌های کتبی و در صحن علنی مجلس به وزیر نیرو تذکر دادند و خواسته مردم را با آنان در میان گذاشتند و وزیر نیرو  و مدیر آب  و نیروی استان قول همکاری و رفع مشکل مردم را دادند.

مشکل دیگری که در حال حاضر وجود دارد این است که مدیر آب نیرو قول داده بود در زمان آبگیری سد معدن و نمک‌های انباشته‌شده را با احداث خط لوله به بیرون انتقال دهند، اما تا امروز هیچ اقدامی در این‌باره انجام نشده است و مردم همچنان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

ضرر کوتاهی کار مسئولان وزارت نیرو تنها متوجه مردم است و بس و تا زمانی که اقدام جدی در این زمینه انجام نشود، وضعیت مردم روزبه‌روز بدتر می‌شود.

هرچند نمایندگان پیگیر مطالبات مردم منطقه هستند ولی چون تنها وزارت نیرو مسئول این اتفاق است بنابراین هیچ نهاد و ارگانی در این زمینه نمی‌تواند اقدام کند.

منبع: روزنامه فرهیختگان۱۳۹۳/۵/۱۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

احسان دوشنبه , ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

کشاورزی شوشتر و گتوند نابود شد همین یکی از عواملی است که مردم می خوان باغ های خود را تبدیل به ویلا کنن . خیلی از کشاوزان جاهای دیگه هم کارخودشون رو ول کردن رفتن

انتخاب سردبیر