همایش «شعر و آهنگ انقلاب» در شوشتر برگزار می‌شود

به گزارش سفیر شوشتر، علی بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: با توجه به درگذشت پدر شعر و آهنگ انقلاب استاد حمید سبزواری و خدمات ارزنده وی در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه شعر و موسیقی انقلابی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری به ویژه انجمن موسیقی و انجمن ادبی اندیشه در نظر دارد همایشی تحت عنوان «شعر و آهنگ انقلاب» برگزار کند.

وی افزود: استاد سبزواری خالق ترانه‌های معروفی همچون دریغا، شهید مطهری، راه رجا، خجسته باد این پیروزی، خمینی ای امام، شهید وطن و … بود و تاثیر فراوانی در رشد و بالندگی موسیقی انقلابی داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر تصریح کرد: نوع ترانه سرایی وی به گونه‌ای بود که ضمن اینکه محتوای غنی و پر مغزی را دارا بوده از سادگی و روانی بالایی برخوردار بود و همین امر سبب شد تا در بین مردم این سرودها و ترانه‌ها زمزمه شود و شنیدن آنها همیشه از نوعی تازگی برخوردار باشد.

این مسؤول ابراز داشت: با جلساتی که در این خصوص با حضور برخی فعالان عرصه فرهنگ و هنر داشتیم مقرر شد ضمن برگزاری همایش و دعوت از شاعران و اهالی موسیقی برای اجرای برنامه‌هایی با محتوای دینی و انقلابی از وجود اساتید و سخنرانان برجسته استان نیز با محوریت پرداختن به تأثیر ترانه، تصنیف‌ها و شعرهای مرحوم استاد سبزواری در مسیر انقلاب، استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر یادآور شد: پرداختن به شخصیت‌های برجسته ملی و انقلابی همچون زنده یاد حمید سبزواری از وظایف همه دستگاه‌های فرهنگی است و باید ضمن نکوداشت یاد و خاطره آنان به تبیین بیش از پیش آثار چنین شخصیت‌هایی پرداخت تا گنجینه‌های علم، هنر، فرهنگ و معرفت در ایران اسلامی محفوظ باقی بمانند.

به گزارش فارس، قرار است این رویداد فرهنگی، ادبی و دینی، پنج شنبه سوم تیرماه در تالار فرهنگ با حضور مردم، مسؤولان و هنرمندان برگزار شود.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=8233

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: