همایش «شعر و آهنگ انقلاب» در شوشتر برگزار می‌شود

همایش «شعر و آهنگ انقلاب» در شوشتر برگزار می‌شود

به گزارش سفیر شوشتر، علی بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: با توجه به درگذشت پدر شعر و آهنگ انقلاب استاد حمید سبزواری و خدمات ارزنده وی در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه شعر و موسیقی انقلابی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری

به گزارش سفیر شوشتر، علی بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: با توجه به درگذشت پدر شعر و آهنگ انقلاب استاد حمید سبزواری و خدمات ارزنده وی در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه شعر و موسیقی انقلابی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری به ویژه انجمن موسیقی و انجمن ادبی اندیشه در نظر دارد همایشی تحت عنوان «شعر و آهنگ انقلاب» برگزار کند.

وی افزود: استاد سبزواری خالق ترانه‌های معروفی همچون دریغا، شهید مطهری، راه رجا، خجسته باد این پیروزی، خمینی ای امام، شهید وطن و … بود و تاثیر فراوانی در رشد و بالندگی موسیقی انقلابی داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر تصریح کرد: نوع ترانه سرایی وی به گونه‌ای بود که ضمن اینکه محتوای غنی و پر مغزی را دارا بوده از سادگی و روانی بالایی برخوردار بود و همین امر سبب شد تا در بین مردم این سرودها و ترانه‌ها زمزمه شود و شنیدن آنها همیشه از نوعی تازگی برخوردار باشد.

این مسؤول ابراز داشت: با جلساتی که در این خصوص با حضور برخی فعالان عرصه فرهنگ و هنر داشتیم مقرر شد ضمن برگزاری همایش و دعوت از شاعران و اهالی موسیقی برای اجرای برنامه‌هایی با محتوای دینی و انقلابی از وجود اساتید و سخنرانان برجسته استان نیز با محوریت پرداختن به تأثیر ترانه، تصنیف‌ها و شعرهای مرحوم استاد سبزواری در مسیر انقلاب، استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر یادآور شد: پرداختن به شخصیت‌های برجسته ملی و انقلابی همچون زنده یاد حمید سبزواری از وظایف همه دستگاه‌های فرهنگی است و باید ضمن نکوداشت یاد و خاطره آنان به تبیین بیش از پیش آثار چنین شخصیت‌هایی پرداخت تا گنجینه‌های علم، هنر، فرهنگ و معرفت در ایران اسلامی محفوظ باقی بمانند.

به گزارش فارس، قرار است این رویداد فرهنگی، ادبی و دینی، پنج شنبه سوم تیرماه در تالار فرهنگ با حضور مردم، مسؤولان و هنرمندان برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر