همایش روز ملی شعر و ادب فارسی در شوشتر برگزار می‌شود

به گزارش سفیر شوشتر، علی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شوشتر، اظهار داشت: به مناسبت ۲۷ شهریور و روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی همایش روز بزرگداشت استاد شهریار و شعر و ادب فردا با حضور شعرا و ادبای خوزستان در شوشتر برگزار می‌شود.

وی افزود: شوشتر در زمینه فعالیت‌های ادبی در سطح منطقه و استان همواره پیشتاز بوده وظرفیت‌های خوبی در حوزه ادبیات این شهرستان وجود دارد.

بهرامی با اشاره به نقش شعر در جامعه عنوان کرد: شعر می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را در ابعاد مختلف حل کند و نیز ادبیات کاربردی می‌تواند جامعه را به سمت و سوی توسعه حرکت دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شوشتر گفت: باید بکوشیم ادبیات را آن گونه که شایسته این سرزمین هست دنبال کنیم و به سمت پویایی هرچه بیشتر آن گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه ادبیات باید در خدمت تعالی جامعه قرار گیرد، بیان کرد: ادبیات روح شادابی را به جامعه تزریق می‌کند و نیز اگر ادبیات در خدمت تعالی جامعه قرار نگیرد همانند دوره‌های گذشته، جریانات ادبی جامعه به تنش و از هم گسیختگی و یا به نوعی سرخوردگی می‌کشاند که زیبنده فرهنگ، ادبیات و هنر ایران زمین به عنوان مهد علم و فرهنگ نیست.

وی به برنامه‌های روز شعر و ادب اشاره کرد و گفت:  برنامه‌هایی از جمله مشاعره، نقالی، سخنرانی ادبی و اجرای موسیقی در تالار اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی در روز جمعه ۲۷ شهریورماه ساعت ۸ شب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=7396

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: