هشدار مدیرکل هواشناسی خوزستان به وقوع طوفان

 کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان، امروز(۲۴ فروردین) در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: گرد و غبار امروز که با منشا داخلی می باشد، از اوائل صبح تمام شهرهای استان را فراگرفت به طوری که شعاع دید را در اهواز به ۷۰۰ متر کاهش داد.

وی با اشاره به سرعت وزش باد و فعال شدن کانون های گرد و خاک، افزود: سرعت وزش باد در اهواز در بعدازظهر امروز ۷۰ کیلومتر برساعت بوده که پیش بینی می شود به ۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد و باعث فعال شدن کانون های گرد و خاک داخلی و حتی شکستن برخی درختان و آسیب به ساختمان های نیمه تمام شود.

بهادری، ضمن هشدار به فرمانداران و شهرداران برای اتخاذ تصمیمات مناسب، بیان کرد: وزش باد در استان طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت که همراه با بارندگی خواهد بود و باید تمهیدات لازم در این راستا اتخاذ و رعایت شود.

وی با بیان اینکه مدل‌ های هواشناسی نشان می ‌دهند میزان بارندگی‌ در برخی شهرهای شمالی و شرقی استان خوزستان به ۱۰۰ میلی ‌متر برسد، تصریح کرد: براساس پیش بینی ها بارندگی‌ ها از امشب آغاز و تا اواخر وقت روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان، اذعان داشت: با توجه به بررسی ‌های انجام شده بر روی شاخص ‌های استاندارد جهانی برای پیش ‌بینی شدت طوفان و بارش، پیش بینی می شود در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاخص‌ ها بسیار بالاتر از طوفان فروردین ۸۶ و بارش اردیبهشت ۹۲ در خوزستان و طوفان تندر ۹۴ تهران باشد.

وی ضمن هشدار به طغیان رودخانه ‌ها و آبگرفتگی معابر، اضافه کرد: از سویی با توجه به وزش شدید باد احتمال شکستن درختان و واژگونی خودرو ها می رود که شهرداری لازم است در این راستا با در نظر گرفتن هشدارهای لازم اقدامات ضروری را انجام دهد.

بهادری، عنوان کرد: سامانه بارشی در استان خوزستان تا اواخر جمعه میهمان ماست و بر این اساس بارش ‌های بسیار خوبی به همراه وزش تند بادهای شدید و تگرگ پیش بینی می شود که در این راستا نیز کشاورزان باید تمهیدات لازم را به‌کار گیرند.

وی هسته بارش ها را در روز پنج شنبه اعلام کرد و افزود: احتمال وقوع تگرگ و بیشترین حد بارش در نقاط شمالی و شرق استان به‌ ویژه در مناطق شمالی دهدز و در مرز چهارمحال بختیاری پیش ‌بینی می ‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان، خاطر نشان کرد: شهرهای اندیکا، ایذه، باغملک، دهدز، شوش، شوشتر، گتوند و لالی از مناطق بحرانی استان هستند که با توجه به فصل کوچ عشایر، لازم است فرمانداران این مناطق تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=8114

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: