نیمی از جمعیت خوزستان سوادشان مقطع راهنمایی قدیم است/۱۰ نفر باسواد کنید ۷ میلیون تومان می دهیم

سفیر شوشتر: تقی زاده گفت:ما برای باسواد کردن یک آدم بیسواد در سه ماه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می کنیم جوانان لیسانس و فوق لیسانس ما می توانند بعد از ظهرها و شبها این مسئولیت را به عهده بگیرند و ده نفر را طی سه ماه باسواد کنند ۷ میلیون تومان می گیرند.

به گزارش سفیر شوشتر، محمد تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت:مهمترین اقدام ما در آموزش و پروش که دنبال آن هستیم ریشه کن کردن بیسوادی در استان است خیلی از آسیب ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ناشی از بیسوادی است.

وی ادامه داد:بیسوادی، جهل را به همراه دارد  جهل و نادانی هم موجب به وجود آمدن آسیب های اجتماعی می شود بنابراین باید سطح آموزش را در تمام زمینه ها بالا ببریم تا شاهد ارتقای سطح فرهنگی جامعه باشیم.

تقی زاده گفت: ۶۵۰ هزار بیسواد در خوزستان داریم و بیش از نیمی از مردم استان سطح سوادشان پایین تر از دوره متوسطه است یعنی راهنمایی قدیم است

وی ادامه داد:اولویت دیگر ما توجه به پیش دبستانی است خوزستان به خاطر چندزبانه بودن و گویش های مختلف و محرومیت هایی که دارد باعث شده تا تعدادی از دانش آموزان ما از رفتن به مدسه محروم شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد:یکسال بحث آموزش را جلوتر بردیم تا بتوانیم دانش آموز را قبل از اینکه وارد دبستان شود این دوره پیش دبستانی را طی کند من اعلام کرده ام دانش آموزی که می خواهد به پایه اول دبستان ثبت نام کند باید  مدرک پیش دبستانی و مدرک تخصیلی پدرومادر  خود را داشته باشد.

وی افزود:برای باسواد کردن یک آدم بیسواد در سه ماه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می کنیم جوانان لیسانس و فوق لیسانس ما می توانند بعد از ظهرها و شبها این مسئولیت را به عهده بگیرند و ده نفر را طی سه ماه باسواد کنند ۷ میلیون تومان می گیرند.

تقی زاده گفت:توسعه شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای هم از اولویت های دیگر ماست با توجه به صنعتی بودن استان خوزستان  باید دانش آموزان خود را از شاخه های نظری و ریاضی جدا کنیم و به سمت فنی و حرفه ای هدایت کنیم.

وی در پایان گفت:دو مشکل عمده داریم یکی کمبود منابع مالی است که یک مشکل عمومی در سراسر کشور است و مشکل دوم هم منابع انسانی است همه سازمان ها و مردم باید پشت آموزش و پرورش بیایند چون مشکلات آموزش و پرورش فقط متعلقه به ما نیست شرط توسعه کشور این است که همه دغدغه رفع این مشکلات را داشته باشند.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=5506

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: