کد خبر : 8669
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آبان 1395 - 14:57
675 views

نماینده شهرستانهای شوشتر و گتوند بخواند

نماینده شهرستانهای شوشتر و گتوند بخواند

سفیر شوشتر: یکی از مواردی که در کشورمان مشاهده می‌شود و نیاز به اصلاح دارد این است که برخی مسئولان به دور از واقعیت‌ها و بدون ارائه ادله قابل قبول سخن می گویند. جناب آقای نماینده پیش‌تر از این ، موضع گیری برخی از یارانتان را ناصواب دانستم و آنان را در یادداشتی نقد مشفقانه

سفیر شوشتر: یکی از مواردی که در کشورمان مشاهده می‌شود و نیاز به اصلاح دارد این است که برخی مسئولان به دور از واقعیت‌ها و بدون ارائه ادله قابل قبول سخن می گویند.

جناب آقای نماینده

پیش‌تر از این ، موضع گیری برخی از یارانتان را ناصواب دانستم و آنان را در یادداشتی نقد مشفقانه نمودم و پس از آن نیز یکی دو مورد از مواضعتان را زیبنده شخصیت حقوقی‌تان ندیدم و در یادداشتی دیگر متذکر شدم.

اکنون رسماً حدود ۵ ماه و عملاً ۸ ماه است که حضرتعالی بر مسند نمایندگی تکیه زده‌اید در حالی که نحوه سخن گفتنتان با ایام تبلیغات خیلی تفاوت نکرده است.

همایش ارائه گزارش سه ماهه حضرتعالی به مردم شهرستان شوشتر را ارج نهاده در همین جا این اقدام را به فال نیک می‌گیرم و از شما تقدیر می‌کنم و برایتان آرزوی مزید توفیق در خدمت به ولی نعمتان خویش و استمرار ارائه گزارشات سه ماهه را دارم.

بنده با تأخیر چند روز به متن سخنرانی شما که اوائل مهرماه ایراد نمودید دست پیدا نمودم ولی چون مصادف با دهه اول سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) بود ترجیح دادم سخن گفتن در این باره را به بعد از این ایام موکول نمایم.

اکنون در صدد بررسی و نقد همه سخنان، مواضع و شعارهای شما نیستم چرا که گفتنی‌ها در این خصوص بسیار است. اگر توفیق یار بود در آینده به این مهم خواهم پرداخت ولی از باب «کُلُّکُم راعٍ و کُلُّکُم مَسؤولٌ عَن رَعِیَّته» و از باب «وظیفه شهروندی» برش کوتاهی از متن سخنرانی جنابعالی را انجام داده و به ذکر فقط دو مورد در تجمع مردمی – که ظاهراً بدون اخذ مجوز قانونی برگزار گردیده – می‌پردازم.

مورد اول کمبود و انتقال تعدادی از معلمان دزفول و اندیمشک به شهرهای خودشان است که به نظر می‌رسد بدون طی کامل مراحل انتقال و با رایزنی‌های نمایندگان آن دو شهر صورت گرفت و نتیجه آن کمبود شدید معلمان ابتدایی در روستاها بویژه در منطقه شعیبیه بوده است.

مسئولین توانمند در مشکلاتی که پیش می‌آید باید ابتدا در صدد رفع مشکل باشند و بعد از آن به دنبال مقصر بگردند نه اینکه از همان اول توپ را در زمین این و آن بیندازند چرا که اگر کسی انگشت اشاره خود را به سمت دیگران بگیرد در همان زمان سه انگشت دیگر به سمت خودش خواهد بود.

اگر انتقال آن معلمان به نحو مذکور رخ داده باشد هم عملکرد آن دو نماینده مذموم بوده و هم موافقت وزیر و دیگر مسئولین بلندپایه آموزش و پرورش و هم نوع بیان شما.

حضرتعالی در سخنان خود در آن همایش به تقبیح عملکرد دو نماینده نپرداخته و ظاهر قصه نشان می‌دهد اقدامات خاصی نکردید. اگر اقدامات قابل توجهی – تأکید می‌کنم اقدامات قابل توجه – در دفاع از دانش آموزان روستایی که آینده سازان جامعه هستند انجام می‌دادید مطمئناً تیم تبلیغاتی شما که کوچکترین اقداماتتان را به تصویر می‌کشاند از انعکاس آن غفلت نمی‌کرد.

چگونه می‌توان پذیرفت نمایندگان آن دو شهر می‌توانند اقدامات آن چنانی بکنند اما نماینده ما قادر نیست؟

آیا با رایزنی اصولی و مطالبه گری جدی و نتیجه بخش، حل مشکل را با بکار گیری و لو موقت تعدادی از جوانان تحصیل کرده شهر از وزیر خواستار شدید؟ در آن صورت این بحران را به فرصت تبدیل کرده و اشتغال زایی نیز به وجود می‌آوردید؛ آنگونه که چند سال گذشته برای شهر شادگان رخ داد و مسئولینش اقدام نمودند.

اینکه تا چند هفته پس از بازگشایی مدارس، هنوز مدارس تعدادی از روستاهای شوشتر بدون معلم هستند سؤالی است که به جواب منطقی نیاز دارد. قصد ندارم همه بار را بر دوش شما بگذارم اما بی شک بلند کردن بخش عمده‌ای از آن و پیگیری حل مشکل را باید تقبل کنید.

مطمئناً این واقعه منجر به ترک تحصیل، افت تحصیلی و کم سوادی فرزندان ما خواهد شد و یکی از تبعات آن محرومیت بیشتر منطقه خواهد بود. راستی اگر این اتفاق در شهر رخ می‌داد حل آن نیز به این درازا می‌کشید؟ آئین ما فرموده است که اگر مظلوم یاوری نداشته باشد در آن حال «خدا»را به عنوان بهترین و بزرگترین امدادگر و یاور خواهد داشت.

مورد دوم این بوده که در بخشی از سخنان خود به تعریف و تمجید از عملکرد شورای شهر پرداخته و در اظهاراتی عجیب عملکرد آنان را ۱۰ برابر شوراهای گذشته دانسته‌اید و غیر مستقیم دیگر شوراها را زیر سؤال بردید.

جناب گیلانی

اینکه مطلبی گفته شود بی آنکه ادله آن ارائه شود کاری ناصواب و نامیمون است. نمی‌دانم با کدامین معیار توانسته‌اید کفه این شورا را سنگین‌تر از همه شوراهای گذشته اعلام بکنید. البته فکر می‌کنم ترازوی شما و نگاه شما نه فقط در این موضوع بلکه در موضوعات دیگری نیز ناصواب است و مستلزم تغییر برای پیشرفت است.

حضرتعالی نمی‌توانید قضاوت درستی از عملکرد شوراها بویژه شوراهای گذشته ارائه بدهید چون در آن زمان در شهر حضور نداشتید و یا اگر بودید سرگرم تبلیغات انتخاباتی بوده‌اید.

هر کس برای اظهار نظر و قضاوت در باره موضوعی باید از اطلاعات وس

حمید سالم, [۲۳.۱۰.۱۶ ۱۴:۴۵] یع برخوردار بوده و به شرایط و محدودیتهای آن زمان واقف بوده و همه جزئیات و پارامترهای مختلف را ملاک خود در سنجش قرار بدهد.

اینکه این شورا به اندازه خودش کار کرده را کسی منکر نیست همانگونه که دیگر شوراها هم تمامی سعی خود را در ارائه خدمات بیشتر به همشهریان بکار برده‌اند و بی شک ضعف‌هایی در کار بوده است. هر شورایی که شرایط این شورا را می‌داشت همین کارنامه یا مشابه آن را ارائه می‌داد.

از آنجا که گوینده این سخن، اعضای شورا نیستند لذا از پرداختن به این شورا و ارزیابی عملکرد آن می‌گذرم. البته شما باید از این شورا دفاع کنید و انتظار هم همین است چون وظیفه شما حمایت و یاری دیگر مسئولین در انجام بهتر امور است ولی نباید و نمی‌توان این مطلب را ناگفته گذاشت که جنابعالی مورد حمایت جدی تعداد قابل توجهی از اعضای این شورا در ایام تبلیغات بودید و البته شما نیز در انتخابات سالهای گذشته یاور آنان بودید.

جناب نماینده

با توجه به اینکه بخشی از اظهار نظرهایتان در مشورت با مشاورین و کارگروه‌هایتان شکل می‌گیرد لذا توصیه می‌کنم برخی از مشاورین و همراهان خود را عوض کنید چرا که به نظر می‌رسد در مشاوره دادن به شما خوب انجام وظیفه نمی‌کنند و نکته دیگر اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی – و البته آموزش‌های دینی – این است که بتوان بدون ترس، قدرت را نقد کرد ولی ظاهراً برخی از یاران و همراهان بی تجربه و جوانتان این را نمی‌دانند لذا به آنها گوشزد بفرمایید که آستانه تحملشان را بالا ببرند چرا که در دفاع از شما و عملکردتان شیوه تعامل مثبت را اتخاذ نکرده‌اند و می دانیم بد دفاع کردن از خوب حمله کردن تأثیر منفی‌تری می‌گذارد.

حق نگهدار
حمید سالم پور
۳۰ مهر ۹۵

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر