کد خبر : 3082
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1393 - 9:41
666 views

نابودی کشاورزی خوزستان با انتقال آب کارون

نابودی کشاورزی خوزستان با انتقال آب کارون

نابودی کشاورزی خوزستان با انتقال آب کارون گروه جامعه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برای مصارف غیرآشامیدنی کشاورزی خوزستان را نابود خواهد کرد. به گزارش سفیر شوشتر به نقل از بهار نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برای مصارف غیرآشامیدنی کشاورزی خوزستان را

نابودی کشاورزی خوزستان با انتقال آب کارون

گروه جامعه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برای مصارف غیرآشامیدنی کشاورزی خوزستان را نابود خواهد کرد.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از بهار نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برای مصارف غیرآشامیدنی کشاورزی خوزستان را نابود خواهد کرد.

کیخسرو چنگلوایی اراضی پایاب خوزستان را یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: برای تکمیل طرح‌های توسعه ۷ میلیارد متر مکعب کسری آب داریم که در صورت تبدیل اراضی دیم به آبی این رقم به ۱۶ میلیارد متر مکعب می‌رسد.

وی هزینه انتقال آب از سرشاخه‌ها برای مصارف کشاورزی را ۵ برابر هزینه مصرفی آب کشاورزان خوزستانی اعلام کرد و گفت: متولی انتقال آب وزارت نیرو است و این وزارت‌خانه باید راندمان آب را بالا ببرد.

چنگلوایی با بیان اینکه کیفیت آب کارون قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست تصریح کرد: میزان EC فعلی آب کارون هم به محصولات زراعی و هم به محصولات باغی ضرر وارد می‌کند.

چنگلوایی تاکید کرد:‌ اگر سریعتر برای شوری آب سد گتوند چاره‌اندیشی نشود تمام شهرستانهای تحت پوشش آبیاری این سد به نابودی کشیده می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بخش دیگری از سخنانش به طرح رهبر معظم انقلاب موسوم به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ میلیارد دلار اعتبار هفته گذشته به این طرح اختصاص یافت و یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر از طریق فاینانس خارجی با کشور چین در حال جذب است.

وی افزود: کار ۷۵ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به پایان رسیده و زمینها کشت شده و مناقصات ۴۶ هزار هکتار از آن نیز اجرا شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر