کد خبر : 4669
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1393 - 9:23
681 views

مسئول ستاد انتخاباتی رضایی مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان شد

مسئول ستاد انتخاباتی رضایی مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان شد

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سال ۹۳ از بدترین سال های صنعت آب و فاضلاب روستایی بوده و این صنعت با چالش های اساسی مواجه است. به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایرنا ‘شاهین پاکرو’ روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سال ۹۳ از بدترین سال های صنعت آب و فاضلاب روستایی بوده و این صنعت با چالش های اساسی مواجه است.
به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایرنا ‘شاهین پاکرو’ روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان افزود: مجموع کمکهای انجام شده به شرکت های آبفا در سال جاری یک هزار و ۳۰۰میلیارد ریال بود که خوزستان با یکصد میلیارد ریال بیشترین سهم را داشته اما این ارقام در مقایسه با چهار هزار میلیارد ریال زیان سالانه کمتر از ۳۰درصد را شامل می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: بسیاری از روستاهای این استان در ارتباط با کمبود آب و موضوع های کیفی تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجهند.
‘احمد سیاحی’ روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تاکید کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برنامه خاصی نسبت به تامین آب مطلوب شهرها و روستاهای خوزستان داشته باشد و بر مبنای آن حرکت کند.
وی افزود: مقوله آب در خوزستان از مقوله های جدی و اساسی بوده و در کنار بحث راه و عمران شهری مساله آب و فاضلاب روستایی و شهری از چالش های جدی استان است.
سیاحی با اشاره به اهمیت مساله آب در خوزستان توضیح داد: شرایط جوی خوزستان با دیگر نقاط کشور متفاوت بوده و بر خلاف این نقاط تا ۸۰درصد آب مورد نیاز شهرها و روستاهای استان از منابع آب های سطحی تامین می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: به همین جهت هزینه استحصال آب نسبت به هزینه تامین آب از منابع زیرزمینی بالا بوده و خطوط انتقال آب با طول یک هزار و ۳۰۰کیلومتر طولانی است.
وی گفت: ۷۶تصفیه خانه آب کار تصفیه آب در شهرها و روستاها را انجام می دهند میزان تلفات آب در خطوط و شبکه ها بالاست؛ شبکه های آب شهری و روستایی هم شبکه هایی نیستند که بتوانند آب استحصال شده از هر متر مکعب ۱۰هزار ریال را به مشترک برسانند.
سیاحی با بالا خواندن سرانه مصرف آب در خوزستان اظهار کرد: شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی استان توسعه نیافته و هزینه انجام عملیات ها بسیار زیاد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: مشکلات کمی و کیفی آب در خوزستان در حالی است که پنج رودخانه در این استان جاری بوده و زمانی یک سوم آبهای سطحی کشور در آن جریان داشت.
وی با اشاره به طرح آبرسانی غدیر گفت: این طرح تنها برای آبرسانی به مناطق شهری نیست؛ در کنار مشکلات اعتباری این طرح که کند پیش می رود، طرح انتقال آب از سد کوثر به مناطق جنوب شرقی استان و آبرسانی به شمال شرق از ایذه تا باغملک، میداوود و رامهرمز اجرا نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: تحمل مردم و مسولان استان سرآمده است؛ اگر چه استان های دیگر هم با کمبود آب مواجه اند اما در خوزستان به دلیل نبود آب مردم در رنجند و این مناسب نظام نیست.
سیاحی افزود: به رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان باید به عنوان اولویت نخست پرداخته شود.
وی تاکید کرد: به دلیل چنین مشکلاتی نگرانی جدی از بابت برداشت آب از سرشاخه های کارون وجود دارد که پایین آمدن کیفیت آب را به دنبال خواهد داشت.
سیاحی در عین حال گفت: به دلیل عدم شفافیت در قضیه آب و سیاست گذاری ها با معضل جدی مواجهیم به طوریکه اعتبارات موجود کفاف هزنیه ها و تامین نیازهای موجود در بخش آب و فاضلاب خوزستان را نمی کند.
سیاحی گفت: به دنبال تحقق طرح ۸۰۰هزار هکتاری اراضی کشاورزی خوزستان بر مبنای عنایت ویژه مقام معظم رهبری و قول رییس جمهوری امید است وزارت نیرو آب مورد نیاز این طرح را اختصاص دهد.
وی پیشرفت پروژه های آب و فاضلاب روستایی را نامناسب خواند و افزود: به دنبال به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام هستیم.
سیاحی همچنین با اشاره به مشکل اعتبار بویژه اعتبار جاری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان که باعث شده در پرداخت حقوق کارکنان این شرکت تاخیر ایجاد شود گفت: ما شرمنده پرسنل آبفار استان هستیم که سه ماه است حقوق نگرفته اند.
مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان هم گفت: حقوق عقب افتاده کارکنان این شرکت در اولویت است.
‘درویشعلی کریمی’ افزود: با عنایات رهبر معظم انقلاب چشم انداز خوبی در دولت تدبیر و امید پیش روست و این اطمینان و امید است که آینده پیش رو امیدوار کننده و روشن خواهد بود.
مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان هم گفت: ۶۰درصد روستاهای استان آب بها را پرداخت نمی کنند که این مساله به معظلی جدی تبدیل شده است.
‘عبدالعلی خلیف پور’ افزود: در زمان حاضر از مجموع چهار هزار و ۱۵روستای با جمعیت بالای ۲۰خانوار با جمعیت یک میلیون و ۳۲۸هزار نفر دو هزار و ۹۲۳روستا با جمعیت یک میلیون و ۲۷۰هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند و تنها ۱۳۸روستای بدون آب داریم.
وی اضافه کرد: درصد بهره مندی روستاهای خوزستان از نعمت آب شرب ۸۸/۲۱درصد بوده که این رقم در کشور ۷۷/۲درصد است؛ این در حالی است که رقم بهره مندی در پیش از انقلاب ۶/۲درصد است.
خلیف پور گفت: ۶۵درصد منابع آب روستایی خوزستان از آبهای سطحی است و مطلوبیت آب روستایی از ۸۳درصد در سال ۸۵ به ۸۵/۴درصد در سال جاری رسیده است.
وی اضافه کرد: هزینه واحد کار در تامین آب روستایی در استان نسبت به استانی مانند فارس که جمعیتی همسان خوزستان دارد بالاست.
خلیف پور در عین حال با اشاره به ۴۷۰واحد تاسیسات آب و فاضلاب روستایی در خوزستان افزود: ۷۶تصفیه خانه در این استان فعالیت دارد و ۴۴پروژه مصوب دیگر در دست اجراست.
وی مجموع حقوق ماهانه یک هزار و ۸۰۰کارمند شرکت را ۳۰میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: دو ماه است که حقوق این نیروها و پنج ماه مزایای این ها پرداخت نشده است.
وی همچنین گفت: هزینه تولید هر متر مکعب آب برای روستاهای استان ۱۰هزار ریال و قیمت فروش آن یک هزار ریال است؛ در واقع هزار لیتر آب یه قیمت یک هزار ریال در اختیار مردم قرار می گیرد.
خلیف پور از مدیرعامل جدید شرکت خواست پیگیر مسایل اعتباری و حقوق عقب افتاده نیروها باشد.
در این آیین با تقدیر از تلاش های ‘عبدالعلی خلیف پور’ مدیرعامل قبلی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان ‘درویشعلی کریمی’ به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر