مرحله جدید مرمت آثار در شوشتر

مدیر پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر گفت: شوشتر وارد مرحله جدیدی در بخش مرمت آثار شده است.

به گزارش سفیر شوشتر، بیژن حیدری‌زاده در نشست با انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر اظهار کرد: امسال و سال آینده با کمک انجمن دوستداران میراث فرهنگی اقدامات اساسی در بخش‌های حفاظت و رونق بخشی به آثار تاریخی انجام خواهد شد.

وی همچنین با بیان این‌که انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر بازوی اجرایی میراث فرهنگی است، خاطرنشان کرد: انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر می‌تواند بازوی اجرایی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی برای نیل به اهداف خود باشد.

به گزارش ایسنای خوزستان سازه‌های آبی تاریخی شوشتر مجموعه‌ای به هم پیوسته از پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان برای بهره‌گیری بیشتر از آب ساخته شده‌اند.

در سفرنامه مادام ژان دیولافوآ، باستان‌شناس نامدار فرانسوی، از این محوطه به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است.

آثار سازه‌های آبی تاریخی شوشتر به عنوان دهمین اثر ایران با عنوان «نظام آبی تاریخی شوشتر» به صورت یک جا در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ در تاریخ پنجم تیر ۱۳۸۸به ثبت رسیده‌اند.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=5712

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: