ماجرای اسیدپاشی یک فتنه بود/استکبار در پرونده هسته ای بدنبال باج خواهی است

آیت الله کعبی گفت: آمریکا، دوست دارد تا ملت ایران به عزاداری ظاهری اکتفا کند و از عاشورا درس مقاومت را نیاموزد.

به گزارش سفیر شوشتر ،صبح جمعه بمناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، تجمع بزرگ شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ناحیه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد.

آیت الله “عباس کعبی” نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این تجمع، عاشورا را تجلی جهاد و ایستادگی و درس بزرگ مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و اسلام اموی دانست و اظهار کرد: امام حسین(ع) با خلق عاشورا و با خون خود، یاران و اهل بیت خود، درخت اسلام را آبیاری و سبب زنده مانده اسلام شد.

وی، مأموریت الهی، مغفرت الهی، قیام الهی را از فلسفه های نهضت اباعبدالله عنوان و تصریح کرد: جریان حسینی در عاشورا مآموریت الهی برای زنده مانده دین در پهنای تاریخ بود و این قیام الهی با همه آموزه های اخلاقی  خود، باطل را در طول تاریخ زمین گیر کرد و سرور و سالار شهیدان چنان عظمت یافت تا اشک بر حسین(ع) زمینه ساز هدایت و مغفرت الهی می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مکتب اباعبدالله(ع) را حقیقتی تاریخی عنوان و خاطر نشان کرد: عاشورا هویت بخش اسلام در طول تاریخ است و احیاگر مجدد عظمت اسلام است.

آیت الله کعبی، جایگاه خواص در جامعه را یادآور شد و بیان کرد: اگر خواص بصیرت داشتند، امام حسین(ع) شهید نمی شد. اگر خودی ها بر اثر خستگی و اشتباه و نگاه به جلوه های مادی و اشرافی گری درونی دچار آفت نمی شدند این مصیبت عظمی رقم نمی خورد.

مدرس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم، حادثه اسیدپاشی در اصفهان را فتنه توصیف و گفت: اسیدپاشی یک فتنه بود که به منظور تخریب نظام، فریب افکار عمومی، جنگ روانی، ایجاد ناآرامی و آشوب، پریشانی افکار عمومی و مشغول کردن نظام به مسائل خُرد بود.

وی افزود: راهبرد پایه ای نظام که برگرفته از مکتب عاشورا است، مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا شیطان بزرگ ، بر پایه شعار “هیهات من الذله” و “لبیک یا حسین(ع)” است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استکبار در پرونده هسته ای بدنبال باج خواهی است و مشکل اساسی استکبار با ایران، حسینی بودن ملت بزرگ ایران است نه مسئله هسته ای.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه، عاشورایی که الهام بخش مقاومت باشد، دل بخواه استکبار جهانی نیست، اذعان کرد: آمریکا، دوست دارد تا ملت ایران به عزاداری ظاهری اکتفا کند و از عاشورا درس مقاومت را نیاموزد

آیت الله کعبی، راهبرد نظام اسلامی در جهان را یادآور شد و گفت: مسئله فلسطین، وحدت اسلامی، بازسازی امت اسلامی، توجه به احیاء و باورهای اسلامی در سطح ملی و بین المللی و مبارزه با اسلام بدلی داعش راهبردهای ثابت نظام جمهوری اسلامی است.

نیروهای بسیجی شرکت کننده در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر حوزه های بسیج شهرستان دزفول ضمن شرکت در آیین نماز جمعه با قرائت بیانیه ای با آرمان های امام راحل (ره) ، مقام معظم رهبری و شهدا تجدید میثاق کردند.

منبع:دزفول امروز

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4702

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: