کد خبر : 6168
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 فروردین 1394 - 16:40
659 views

لزوم تغییر رویه در مدیریت سازمان حفاظت از محیط زیست

لزوم تغییر رویه در مدیریت سازمان حفاظت از محیط زیست

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه مسائل زیست محیطی بسیار مهم و تاثیر گذار و ارزشمند است و به همین دلیل باید به عنوان منشور اصلی سازمان حفاظت از محیط زیست در دستور کار قرار گیرد. به گزارش سفیر شوشتر به نقل از افکارنیوز، سید محمد سادات

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه مسائل زیست محیطی بسیار مهم و تاثیر گذار و ارزشمند است و به همین دلیل باید به عنوان منشور اصلی سازمان حفاظت از محیط زیست در دستور کار قرار گیرد.

۹۰۸۳۹_orig

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از افکارنیوز، سید محمد سادات ابراهیمی با بیان این مطلب گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود، ارزش و جایگاه حفاظت از محیط زیست و این سازمان را برای مردم، مسوولان و تمام دستگاه های تصمیم گیرنده و اجرایی و همچنین قوای کشور مشخص کردند.

وی افزود: سخنان ایشان در واقع هشدار به مسوولان دستگاه های مختلف بود و نگرانی خود را درباره تخریب و کاربری اراضی شرق تهران به طور مسقتیم ابراز کردند.

وی تصریح کرد: مسوولان محیط زیست تهران باید در این موضوع سخنان مقام معظم رهبری را جدی بگیرند زیرا این مساله از باید نگرانی خارج شده و به عنوان یک تذکر جدی و امر مولایی باید به آن نگریسته شود، بنابراین قصور در این موضوع اصلا پذیرفته نخواهد بود زیرا صریح ترین از آن وجود ندارد.

نماینده مردم شهرستانهای شوشتر و گتوند تاکید کرد: مسوولان سازمان حفاظت از محیط زیست باید از رویه فعلی خود که تمام تقصیرها را متوجه دولت قبلی می دانند دست بردارند زیرا ۱.۵ سال است که در این سازمان عهده دار مسوولیت ها شده اند.

وی بیان کرد: لازم اسست هرچه سریعتر شاهد تغییر رویه در مدیریت این سازمان باشیم و مسوولان دستگاه های مختلف باید بدون مماشات، حفظ منابع طبیعی، مراتع، جنگل ها، اراضی و… را درصدر امور خود قرار داده و اجازه هیچ گونه تغییر کاربری به کسی ندهند.

وی اظهار داشت: برای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، تعامل تمام قوا لازم و ضروری است.
سادات ابراهیمی گفت: دولت به عنوان دستگاه اجرایی باید مسائل مربوط به آبادانی و مشکلات توسعه کشور را دنبال کند و در جایی عمران و آبادانی ممکن است در تناقض با حفظ محیط زیست باشد که در این زمینه باید سخنان رهبری را سرلوحه امور اجرایی خود قرار دهد.
وی ادامه داد: انتظار می رود دولت به توسعه متوازن عمل کند و در این زمینه مسائل زیست محیطی باید نسبت به توسعه در اولویت باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی عنوان کرد: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پیوست زیست محیطی باید در همه طرح ها دیده شود و دولت در امور اجرایی آن را در اولویت قرار دهد.

نماینده شهرستانهای شوشتر و گتوند بیان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری عنوان کردند اکنون شاهد پدیده کوه خواری و زمین خواری هستیم که دولت در این زمینه نقش پیشگیرانه و قوه قضاییه هم نقش نخست در مبارزه با این پدیده ها را برعهده دارند در بسیاری از موارد شاهد هستیم که دولت به متخلفان تذکرات و… را داده اما باز هم شاهد وقوع این گونه مسائل هستیم بنابراین قوه قضاییه باید با توان مضاعف وارد این حیطه شده و با متخلفان برخورد جدی و قانونی کند.

وی خاطر نشان کرد: دولت و قوه قضاییه باید موضوع تغییر کاربری و این گونه تخلفات را مد نظر خود قرار دهند و در زمینه اجرای کامل قانون گام بردارند.

سادات ابراهیمی گفت: خوشبختانه شاهد خلاء قانونی در این حوزه نیستیم اما اگر دولت و قوه قضاییه کمبودی مشاهده می کنند به مجلس اطلاع دهند و حتم بدانند نمایندگان مردم در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تدوین، اصلاح و تصویب قوانین اقدام خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر