فضای مجازی نوجوانان و جوانان را ازمطالعه دورکرده است

امام جمعه موقت اهواز: فضای مجازی نوجوانان و جوانان را ازمطالعه دورکرده است.

به گزارش سفیر شوشتر،  حجت الاسلام  ابوالحسن حسن زاده امروز در بیست و دومین آیین بزرگداشت هفته کتاب در محل کتابخانه مرکزی اهواز اظهارکرد: امروزه فضای مجازی و استفاده بیش از حد از تلفن همراه و رایانه، باعث شده که قشر نوجوان و جوان از فضای کتاب و کتابخوانی دور شوند.

وی گفت: باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان اندیشه و راهکاری در نظر گرفته شود تا این معضل حل شود.

امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: فیلتر کردن فضای مجازی، راهکاری برای تشویق نوجوانان و جوانان در بحث کتاب و کتابخوانی نیست.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: از فضای مطالعه بسیار دور هستیم، شاخص مطالعه دانش آموزان و دانشجویان در خوزستان بسیار پایین است.

وی گفت: کتاب محصول تفکر و اندیشه است و تالیف کتاب بالاترین عبادت است و ارزشمندترین منابع کتاب را می توان رادرکشورهای مسلمان یافت.

امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: جایگاه کتاب در بین مسلمانان باید از هر قوم و ملتی بالاتر باشد و باید مکان و زیر ساخت ها و امکانات در اختیار کتابخانه ها در بهترین حالت ممکن برای مطالعه فراهم شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این آیین بزرگداشت گفت: هفته کتاب هفته ارتقای فرهنگ است و این برگزاری سالیانه این هفته،می تواند در استمرار فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

‘ مهرداد مخمل زاده’ افزود:زمانی را که شهروندان برای مطالعه صرف می کنند بسیار پایین است.

وی گفت: مدارس و آموزشگاه ها می توانند در گسترش فرهنگ کتابخوانی نقش بسیار موثری را داشته باشند و شرایط را برای مطالعه قشر نوجوان و جوان فراهم کنند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان افزود : ظرفیت بسیار خوبی از نظر زیرساخت ها و میزان کتابخانه ها در خوزستان وجود دارد و در سال های اخیر کتابخانه های زیادی در به ویژه در روستاها در خوزستان ساخته شد که بستر را برای مطالعه فراهم کرده است.

در این آیین ازفرمانداران، شهرداران، و کتابدارانی که در بحث کتاب و کتابخوانی در خوزستان بیشترین و بهترین فعالیت را داشتند تقدیر شد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4895

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: