فرهنگ نمازخوانی باید در سطح جامعه نهادینه شود

به گزارش سفیر شوشتر به نقل خبرگزاری تسنیم، عصر امروز همایش نماز با حضور نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس و رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان و مسئولان شهرستان و مردم برگزار شد.

سید موسی بلادیان در این همایش اظهار داشت: فرهنگ نماز باید در سطح جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان نهادینه شود.

وی افزود: در زمانی که دشمن مسائل اعتقادی و مذهبی ما را نشانه گرفته است و برای به بیراهه کشاندن جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کرده است باید با آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان زمینه‌های حضور آنان را در مساجد و تکایا بیش از گذشته کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان با اشاره به نقش مسئولان در فرهنگ سازی نماز، بیان کرد: همه مسئولان و مدیران باید در فرهنگ سازی بیش از پیش اقامه نماز در جامعه و ادارات تلاش کنند.

وی به ضرورت ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش نماز امری پسندیده است و قطعاً تأثیرات مثبتی در ترویج و تبیین فرهنگ دینی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام محمد جواد محمودی در این همایش به شیوه‌ها و روش‌های دعوت به نماز اشاره کرد و گفت: برای ترغیب خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها به نماز روحانیون ابتدا باید یک نگرانی را در خصوص تربیت فرزندان در والدین ایجاد کنند.

وی افزود: جامعه کنونی بر خلاف گذشته، جامعه‌ای باز است و دشمن درصدد گرفتن قدرت تشخیص از فرزندان از طریق ابزارهای تبلیغاتی و شبکه‌ها و فیلم‌ها بوده و آن چیزی که می‌تواند این قدرت تشخصی را به فرد بازگرداند نماز است.

این پژوهش گر دینی با اشاره به ترغیب خانواده به نماز عنوان کرد: والدینی که بچه‌هایشان میلی به نماز خواندن ندارند و از این کار سر باز می‌زنند نباید از دعوت فرزندان خود به نماز خسته شوند و همواره باید بچه‌های خود را به نماز خواندن ترغیب کنند.

وی به فراهم شدن شرایط ازدواج اشاره کرد و گفت: ازدواج باید به موقع و در جوانی انجام شود و باید شرایط ازدواج و مشکلات اقتصادی جوانان در کشور حل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=7377

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: