کد خبر : 2167
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اردیبهشت 1393 - 12:36
655 views

عملیات لاک پشتی ساخت بیمارستان ۱۹۷ تختخوابی شوشتر/+تصاویر

عملیات لاک پشتی ساخت بیمارستان ۱۹۷ تختخوابی شوشتر/+تصاویر

در جهان امروز پرداختن به بهداشت و درمان انسانها یکی از دغد دغه های اصلی مسئولین است و معمولاٌ امر بهداشت و درمان در اولویت اول برنامه های کاری  قرار دارد. به گزارش سفیر شوشتر، شهرستان ۱۹۰هزار نفری شوشتر با مشکلات فراوانی در حوزه بهداشت و درمان قرار دارد و بانگاهی به آمار جمعیت شوشتر و

در جهان امروز پرداختن به بهداشت و درمان انسانها یکی از دغد دغه های اصلی مسئولین است و معمولاٌ امر بهداشت و درمان در اولویت اول برنامه های کاری  قرار دارد.

به گزارش سفیر شوشتر، شهرستان ۱۹۰هزار نفری شوشتر با مشکلات فراوانی در حوزه بهداشت و درمان قرار دارد و بانگاهی به آمار جمعیت شوشتر و شهرستان گتوند که فاقد بیمارستان است،سرانه فضاهای درمانی در دو شهر شمالی استان خوزستان مطلوب نیست و بطور روزانه بیماران زیادی برای درمان باید راهی شهر های همجوار مانند دزفول یا مرکز استان گردند.

از طرفی بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر که باید پاسخگوی بیماران شوشتر و گتوند باشد.علاوه بر فرسودگی بافت ساختمان که از سال ۱۳۵۶ برای شرکت کشت و صنعت کارون بنا گردیده است ،از نظر تجهیزات پزشکی و پزشک متخصص بطور کافی،با مشکلات فراوانی مواجعه است.

این در حالی است که کلنگ احداث بیمارستان ۱۹۷ تختخوابی در جوار تنها بیمارستان شهر در اوایل سال ۹۱ به زمین زده شد و همزمان عملیات اجرایی این پروژه که هزینه تمام شده آن در سال۹۱ افزون بر۲۵میلیارد تومان بر آورد شده بود آغاز گردید،اما هنوز کمتر از ۷ماه از شروع بکار این پروژه نگذشته بود که به ناگاه مانند بیشتر پروژه های عمرانی در شوشتر  و ظاهرا به علت عدم تخصیص اعتبار ،روند اجرایی با گود برداری و بتن ریزی کف این ساختمان که۱۲ هزار متر مربع می باشد رو به کندی نهاد و تاکنون خشت روی خشت این بنا که می توانست در صورت آماده شدن به موقع، برخی از مشکلات درمانی شوشتر و گتوند را رفع نماید نهاده نشده است.

درحالی که مردم این شهرستان با گذشت ۳ سال از آغاز به کار  این پروژه، منتظر افتتاح و راه اندازی آن هستند هنوز۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی نداشته است و اگر به همین منوال ادامه داشته باشد باید تا سالها بعد درانتظار بهره برداری این بیمارستان منتظر ماند.

ناگفته پیداست،هزینه های سرسام آور دارو و درمان و ایاب وذهاب  بیماران این شهرستان  به شهرهای دور و نزدیک استان و گاه استا نهای دیگر مانند اصفهان و شیراز برای امور درمان روز به روز در حال افزایش است و مردم به ویژه بیماران  انتظار دارند مدیریت راه و شهرسازی استان،نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و متولیان بخش سلامت با نگاه ویژه نسبت به سرعت بخشیدن به ساخت این بیمارستان که عملیات آن لاک پشتی پیش می رود از خود اهتمام بیشتری نشان دهند.

                                         

http://up-is.ir/up93/p1/139878895148453.jpg

http://up-is.ir/up93/p1/139878895116311.jpg

http://up-is.ir/up93/p1/139878895118212.jpg

ذکر این نکته هم خالی از فایده نیست که بدانید،برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به اداره راه و شهر سازی شوشتر که کارفرما این پرژه محسوب می شود رفتیم اما پس از کلی معطلی در مدخل ورودی این اداره رییس اداره مربوطه از پذیرش و دادن هرگونه پاسخ خود داری نمود.

               

نویسنده:جهانگیر ترکستانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر