کد خبر : 4673
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1393 - 14:48
640 views

عده ای خود را امام حسین می دانند و دیگران را یزید

عده ای خود را امام حسین می دانند و دیگران را یزید

عده ای خود را امام حسین می دانند و دیگران را یزید. به گزارش سفیر شوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم شوشتر و گتوند، سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مجلس با اشاره به اینکه در نخستین روز های ماه محرم هستیم، و باید از این روزها و این قیام درس زندگی گرفت

عده ای خود را امام حسین می دانند و دیگران را یزید.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم شوشتر و گتوند، سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مجلس با اشاره به اینکه در نخستین روز های ماه محرم هستیم، و باید از این روزها و این قیام درس زندگی گرفت ، گفت:  قیام عاشورا شبیه به دانشگاهی است که از آن می شود همواره درس گرفت.

 

او افزود: قیام عاشورا برای همیشه در تاریخ خواهد ماند. در حقیقت این واقعه شبیه به دانشگاهی است که تمامی انسان ها ی دنیا می توانند از آن درس بگیرند. خوشبختانه در اینباره کتاب های زیادی نوشته شده و سوالی که همیشه برای همگان پیش می آید، ماندگاری این قیام است چرا که در طول تاریخ قیام های زیادی چه سیاسی و چه اجتماعی  رخ داده است اما هیچکدام به اندازه قیام سیدالشهدا جاودان نشدند. دلیل جاودانگی هم این است که دیگر قیام ها و انقلاب ها خصوصیات و شیوه ی قیام عاشورا را نداشت.

 

او در ادامه گفت: همانطور که امام حسین (ع) فرمودند، هدف این قیام اسلام بوده است و زمانی که ایشان حس کردند یزید با اقداماتش اسلام را به انحراف می برد، اجازه ندادند و در برابر یزید ایستادگی کردند. با توجه به اینکه  عده ای از بزرگان به عنوان جانشین رسول الله به سراغ یزید رفتند تا با او صحبت کنند، مات و مبهوت ماندند و با خودشان گفتند: فاتحه ی اسلام خوانده است چرا که رفتار یزید با آنها هیچگونه تطبیقی با اسلام نداشت. اما در آن زمان سیستم سیاسی را طوری طراحی کرده بودند که امام حسین(ع) با روش های معمول نمی توانستند به نتیجه برسند و از این رو دست به قیامی زدند که جاودانه شد، آن هم شهادت خودشان و یارانشان بود. بنابراین زمانی که مردم می بینند در تاریخ کسی اینچنین تمام وجود خودش و نزدیکانش را برای اسلام فدا کرده است طبیعتا پرشورتر از سال گذشته برای واقعه ی عاشورا مرثیه سرایی می کنند.

 

سادات ابراهیمی معتقد است فضای سیاسی کشور الگویی از واقعه ی عاشورا نگرفته است و دراین باره گفت: فضای سیاسی کشور ما به گونه ای است که عده ای خود را امام حسین (ع) و دیگران را یزید می دانند. چنین مسئله ای جای تاسف فراوان دارد. تا زمانی که این مشکلات در میان سیاسیون و دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلب ها وجود داشته باشند قطعا به وحدت رسیدن مشکل است. فرض را به این بگیرید که بعضی از آقایان عده ای را یزید بدانند، آیا واقعا جرم آنها به حر می رسد؟ زمانی که برخی سیاسیون مسیری را انتخاب می کنند و بعدها پشیمان می شوند و ندامت خود را اعلام می کنند ما باید با آغوش باز از آنها استقبال کنیم. متاسفانه این نوع الگوبرداری از قیام عاشورا در کشور ضعیف است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر