کد خبر : 5804
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1393 - 16:06
783 views

ظرفیت های تولیدی جدید در کشت و صنعت امام خمینی(ره) ایجاد شد

ظرفیت های تولیدی جدید در کشت و صنعت امام خمینی(ره) ایجاد شد

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) از ایجاد ظرفیت های جدید تولیدی در این کشت و صنعت در بخش پرورش دام ، طیور، تولید صدف و آبزی پروری خبر داد. به گزارش سفیر شوشتر، ناصر مجدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت های موجود

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) از ایجاد ظرفیت های جدید تولیدی در این کشت و صنعت در بخش پرورش دام ، طیور، تولید صدف و آبزی پروری خبر داد.

به گزارش سفیر شوشتر، ناصر مجدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت های موجود با بهره برداری تمام اراضی به منظور آفزایش درآمدهای کشت و صنعت امام خمینی افزود: در مدت بهره برداری از کارخانه خوراک دام شعیبیه، از محصول این کارخانه به صورت محدود به کشورهای کویت، ترکیه، امارات و اردن صادرات انجام شده و با توجه به وجود کارخانه و بازار مناسب آن قابلیت پرورش گاو، گوسفند و شتر مرغ وجود دارد.

وی اضافه کرد: در چارچوب استفاده از تمام ظرفیت های موجود، ۱۵۰ هکتار از زمین های شرکت کشت و صنعت امام خمینی(ره) به حوضچه های پرورش ماهی اختصاص یافت و همچنین می توان با استفاده از سالن های سرپوشید بدون استفاده مفید شرکت به منظور تولید قارچ های صدفی اقدام کرد.

مجدی ادامه داد: شرکت خوراک دام شعیبیه وابسته به شرکت کشت و صنعت امام خمینی ۶۰ هزار تن خوراک دام پایه در سال تولید می کند که با اضافه کردن خط تولید خوراک دام به صورت بلوک با ظرفیت روزانه پنج تن که هم اکنون به بهره برداری رسیده میزان تولید خوراک دام این شرکت نیز افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت امام خمینی از افزایش ظرفیت تولید خوراک دام پایه (ختن) و کنسانتره به عنوان برنامه های اصلی امسال واحد خوراک دام نام برد.

مجدی با اشاره به راه اندازی ایستگاه دامپروری نمونه ختن که روی مصرف جیره تولیدی متمرکز است گفت: تحقیقات میدانی در این زمینه انجام شده و همچنین در مرحله انجام تحقیقات دانشگاهی و علمی روی شکل و نحوه مصرف خوراک دام تولیدی این کارخانه توسط گوسفندان به سه صورت مش، پلت و بلوک قرار دارد.

مجدی از کشت و صنعت امام خمینی (ره) با توجه به استانداردهای کسب شده از مراجع داخلی و بین المللی به عنوان واحد سبز نام برد.

مجدی همچنین پیش بینی کرد: امسال ۸۵۰ هزار تن نیشکر در این واحد تولید و یکصد هزار تن نیشکر از واحد دهخدا خریداری شود که از این میزان نیشکر دریافتی حدود یکصد هزار تن شکر در شرکت کشت و صنعت امام خمینی تولید می شود.

وی یادآوری کرد: کشت و صنعت نیشکر امام خمینی در سال گذشته ۸۲ هزار تن شکر تولید کرده که در مجموع در مدت ۱۴ سال فعالیت این شرکت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شکر و ۱۲.۵ میلیون تن نیشکر تولید شده است.

شرکت کشت و صنعت امام خمینی(ره) از جمله واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می باشد که در منطقه شعیبیه در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر