کد خبر : 5836
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1393 - 17:10
689 views

طرح بسیج سلامت نوروزی در شوشتر اجرا می شود

طرح بسیج سلامت نوروزی در شوشتر اجرا می شود

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر از آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح شهرستان شوشتر در آستانه  نوروز ۹۴ خبر داد. به گزارش سفیرشوشتر , مهندس فریدون فرهادی در آیین آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح شهرستان شوشتر در این باره گفت: با توجه به نزدیکی فصل بهار و ایام تعطیلات

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر از آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح شهرستان شوشتر در آستانه  نوروز ۹۴ خبر داد.

به گزارش سفیرشوشتر , مهندس فریدون فرهادی در آیین آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح شهرستان شوشتر در این باره گفت: با توجه به نزدیکی فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی، و به منظور حفظ سلامت مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی های منتقله از آب و غذا, برنامه بسیج سلامت نوروزی ۹۴ در شهرستان شوشتر اجرا می شود.

وی افزود: بازرسان این معاونت از اول اسفند ماه ۹۳ لغایت ۱۵ فروردین ۹۴ جهت بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی, اماکن تفریحی و غیره به حالت آماده باش می باشند.

فرهادی تصریح کرد: جهت رفاه حال شهروندان و مسافرین نوروزی طرح تشدید کنترل و نظارتهای بهداشتی بر اماکن تهیه و نوزیع مواد غذایی توسط ۱۸ نفر کارشناس بهداشت محیط و ناظر در شیفتهای اداری و غیر اداری انجام میشود.

سرپرست معاونت بهداشت خریداری و مصرف مواد غذایی از دستفروشان را عامل مهمی در بروز مسمومیت های غذایی دانست و خاطرنشان کرد: بدلیل اینکه این قبیل مشاغل در بدترین شرایط بهداشتی هستند و حتی امکاناتی برای شستشوی دست ندارند , از مردم می خواهیم به سلامتی خود اهمیت دهند و به هیچ وجه این قبیل مواد غذایی را خریداری ننمایند.

مهندس علیرضا اکبری زاده مسئول بهداشت محیط شهرستان نیز  با بیان اینکه نظارت بر ساختار فیزیکی مراکز عرضه مواد غذایی، مواد اولیه مصرفی، نحوه پخت و آماده کردن ماده غذایی و کنترل کیفی غذا از جمله اقدامات بازرسان بهداشت محیط است، اظهار داشت: در صورت مشاهده مواد غذایی مشکوک به آلودگی و فاسد، کارشناسان بهداشت محیط تخلفات مواد غذایی را بصورت فوری جهت اقدام قانونی گزارش دهند تا اقدامات لازم جهت پیشگیری از عرضه و فروش آن انجام می شود و متخلف جهت پیگرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شود.

مسئول بهداشت محیط ادامه داد: بازرسی ویژه از اماکن تفریحی و متبرکه ،شبکه آب شرب نیز در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر