کد خبر : 7026
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 تیر 1394 - 9:42
633 views

شوراهای کارگری به دنبال اصلاح وضع کارگران خوزستان باشند

شوراهای کارگری به دنبال اصلاح وضع کارگران خوزستان باشند

به گزارش سفیر شوشتر، حجت‌الاسلام محمد سادات ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر  در خصوص حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی مارون و مرگ یک کارگر در این حادثه اظهار کرد: رعایت مسائل امنیتی کارکنان جزو وظایف ابتدایی و اولیه هر شرکتی بوده و در کنار آن هم یکی از حقوق اولیه کارگران تأمین شرایط مناسب و

به گزارش سفیر شوشتر، حجت‌الاسلام محمد سادات ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر  در خصوص حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی مارون و مرگ یک کارگر در این حادثه اظهار کرد: رعایت مسائل امنیتی کارکنان جزو وظایف ابتدایی و اولیه هر شرکتی بوده و در کنار آن هم یکی از حقوق اولیه کارگران تأمین شرایط مناسب و ایمنی برای فعالیت است.

وی افزود: متأسفانه برخی کارفرمایان فقط به تولید فکر کرده و به مسائل کارگر کمتر توجه می‌کنند. البته در خصوص علت فوت شهرام محمدی اطلاعات دقیقی ندارم.

نماینده مردم شوشتر در مجلس تصریح کرد: لازم است  همه مسئولان از شهرام محمدی تقدیر و تشکر کنند. در کنار این تقدیر باید علت و عوامل به وجود آورنده این حادثه کارشناسی شود. در ابتدا باید بررسی کامل علت حادثه انجام شده و بعد اگر احیانا قصور و کوتاهی انجام شده آن وقت اظهارنظر شود.

سادات ابراهیمی بیان کرد: شوراهای کارگری و انجمن‌های مردم‌نهاد باید روی موضع خود نسبت به شرایط بهتر کار، رعایت ایمنی حین کار و تأمین امنیت کارگران پافشاری کنند.

وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس هم باید اگر جایی خلاء قانونی برای حمایت از کارگران وجود دارد را در مجلس پیگیری کرده و نسبت به اصلاح آن اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس یادآور شد: متأسفانه برخی کارفرماها در رتبه دوم به کارگر فکر کرده و اولویت اولشان تولید است در صورتی که اگر اول به مسائل کارگر اهمیت دهند قطعا تولید خوبی هم خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در حادثه آتش‌سوزی که نهم تیرماه در واحد HD پتروشیمی مارون رخ داد «شهرام محمدی» از کارکنان حراست این شرکت دچار ۵۰ درصد سوختگی و برای ادامه درمان به بیمارستان چمران تهران انتقال داده شد. «شهرام محمدی» ظهر روز جمعه پس از ۱۰ روز تحمل درد و رنج ناشی از سوختگی در این حادثه، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر