کد خبر : 6910
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 تیر 1394 - 11:20
807 views

شهید شرافت، ۳۷ سال مبارزه با رژیم شاه تا نخستین دوره نمایندگی مجلس

شهید شرافت، ۳۷ سال مبارزه با رژیم شاه تا نخستین دوره نمایندگی مجلس

به گزارش سفیر شوشتر ، شهید سید محمد جواد شرافت فرزند سید بزرگ شرافت، دوازدهم مهر سال ۱۳۰۶ در شوشتر و در خانواده ای پاک و معتقد به دنیا آمد. مبارزه با طاغوت از سال ۱۳۲۰، درگیری با نماینده دست نشانده شاه در سال ۱۳۳۱ (هـ. ش) و تبعید به اهواز، دستگیری‌های متعدد از سوی ساواک و

به گزارش سفیر شوشتر ، شهید سید محمد جواد شرافت فرزند سید بزرگ شرافت، دوازدهم مهر سال ۱۳۰۶ در شوشتر و در خانواده ای پاک و معتقد به دنیا آمد.

مبارزه با طاغوت از سال ۱۳۲۰، درگیری با نماینده دست نشانده شاه در سال ۱۳۳۱ (هـ. ش) و تبعید به اهواز، دستگیری‌های متعدد از سوی ساواک و تحمل حبس و شکنجه رژیم، ساماندهی تظاهرات و اعتصابات معلمان ایران در سال ۱۳۴۵ با همکاری شهید رجائی از مجموعه فعالیت‌های این شهید است.

شهید شرافت به هنگام انتخابات مجلس شورای اسلامی از طرف گروه‌های ائتلاف بزرگ کاندیدای نماینده مجلس شورای اسلامی از استان تهران شد ولی چون علمای شوشتر از ایشان خواستند که انجام وظیفه را به نمایندگی از شوشتر عهده دار شوند، پذیرفته و به شوشتر رفته و در همان مرحله نخست انتخابات با به‌دست آوردن حدود ۸۲ درصد آرا به نمایندگی نخستین دوره شورای اسلامی برگزیده شد.

سرانجام در ۷ تیر ماه ۱۳۶۰ در سن ۵۴ سالگی در جلسه ای که به همراه دیگر یاران هم پیمانش برای تثبیت اسلام و استحکام نهال انقلاب اسلامی در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی گرد آمده بودند در ناجوانمردانه‌ترین شکل به‌دست منافقان و کفار به شهادت رسید.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شوشتر درباره شهید شرافت اظهار داشت: شهید شرافت از جمله شخصیت‌های سیاسی و مطرح کشور بوده که علاوه بر امور سیاسی و اجرایی در زمینه تألیف کتاب فعالیت داشته و از جمله می‌توان به ترجمه کتاب «زندگانی حضرت فاطمه (س)» و تألیف کتاب «مردگان با ما سخن می‌گویند» اشاره کرد.

وی افزود: او در جوانی با تشکیل انجمن تبلیغات اسلامی با همکاری جمعی از دوستان خود توانست نقش ویژه‌ای در انقلاب اسلامی ایفا کند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند با اشاره به ویژگی‌های این شهید بزرگوار بیان کرد: از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی شهید شرافت می‌توان به صداقت در گفتار و عمل، بصیرت، پایبندی به ارزش‌های انقلابی اسلامی، ولایتمداری، عزم پولادین وهم نشینی با جوانان و ارزش گذاری به آنان از ویژگی های شهید سید محمد جواد شرافت است.

وی به رابطه عمیق شهید شرافت با جوانان اشاره کرد و گفت: شهید شرافت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از آموزش جوانان و آینده سازان ایران اسلامی دور نشد و تا آخرین لحظه حیات پر برکت خود برای ارتقای سطح فکری و علمی آنان تلاش کرده است.

سادات ابراهیمی تصریح کرد: شهید شرافت به جوانان توصیه می‌کرد قدر و قیمت جوانی را بدانند زیرا معتقد بود سیاهی هنوز روح جوانان را در بر نگرفته و فطرت پاک جوان دست نخورده است به خلاصه‌ای دیگر می‌توان گفت شهید شرافت  نسبت به تکریم جوانان اهمیت ویژه‌ای قائل شده است.

انتهای پیام/ ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر