رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر:؛

شهرداری‌ها مصوبات شورای سلامت را اجرا نمی‌کنند

شهرداری‌ها مصوبات شورای سلامت را اجرا نمی‌کنند
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر خواستار اجرای مصوبات شورای سلامت توسط شهرداری‌ها شد و گفت: شهرداری ها مصوبات را اجرا نمی کنند.؛

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جلسه شورای سلامت خوزستان برگزار شد، با اشاره به موارد حیوان گزیدگی سال جاری، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال ۹۷، حدود ۷۴۰ مورد حیوان‌گزیدگی در حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها مرتبا مطالبات خود را از ما مطالبه می‌کنند اما به راحتی از موضوع ساماندهی سگ‌های ولگرد شانه خالی می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی به هزینه‌های سنگین ناشی از حیوان‌گزیدگی اشاره کرد و گفت: در شرایطی قرار گرفته‌ایم که ملزومات‌مان را نقدی خرید می‌کنیم و شرکت‌های دارویی مثل گذشته به صورت تعهدی به ما دارو نمی‌دهند؛ ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه سرم و دارو بابت کم‌کاری شهرداری‌ها پرداخت می‌کنیم و از طرف دیگر سالانه ۵۰۰ میلیون تومان نیز مطالبات شهرداری باید پرداخت شود و اگر عوارض شهرداری یا مطالبات آنها را پرداخت نکنیم نیز در این زمینه اقدام می‌کنند.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه هیچ اهرم و فشاری جهت اینکه شهرداری به وظایفش عمل کند وجود ندارد، گفت: مباحث تنها در این جلسات مطرح می‌شوند و تصمیم گرفته می‌شود که شهرداری‌ها در زمینه ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدام کنند؛ از شورای سلامت تا شورای سلامت بعدی هیچ قدمی برداشته نمی‌شود و هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: شهرداری‌ها با یک عبارت ساده که مثلا پیمانکار نداشتیم از انجام وظایف خود عبور می‌کنند. طبق آیین‌نامه ۸۰ شهرداری‌ها، شهرداری‌ها ملزم هستند ۱۰ درصد از منابع درآمدی را در راستای اهداف توسعه سلامت و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی هزینه کنند اما شهرداری‌ها در این موضوع نیز کوتاهی می‌کنند. شهرداری‌ها باید مصوبات شورای سلامت را اجرا کنند و اگر این کار را انجام ندادند، برای شهرداری جرایمی در نظر گرفته شود.

وی گفت: اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که در آخر سال هستیم و بدهی انباشت شده داریم، اما آیا اداره دانشگاهی با این مسائل و بحران‌ها شدنی است؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر