کد خبر : 2232
تاریخ انتشار : شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 6:30
593 views

شرایط محیط زیست در کشور بحرانی است

شرایط محیط زیست در کشور بحرانی است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط محیط زیست در کشور بحرانی شده است و باید برای بهبود شرایط در این زمینه چاره‌ای کارشناسی شده اندیشید. به گزارش سفیرشوشتر، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی در مراسم رسمی استقبال از دوچرخه‌سواران دوستدار محیط زیست در محل آبشارهای شوشتر اظهار کرد: در شرایط کنونی

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط محیط زیست در کشور بحرانی شده است و باید برای بهبود شرایط در این زمینه چاره‌ای کارشناسی شده اندیشید.

به گزارش سفیرشوشتر، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی در مراسم رسمی استقبال از دوچرخه‌سواران دوستدار محیط زیست در محل آبشارهای شوشتر اظهار کرد: در شرایط کنونی شاید در بخش رفاه اجتماعی و اقتصاد در کشور مشکلاتی وجود داشته باشد ولی در بخش محیط زیست وضعیت بحرانی است.

وی تاکید کرد: گونه‌های نادر حیوانی در کشور روز به روز به مرز انقراض نزدیک می‌شوند و فکری برای بهبود شرایط این گونه‌های با ارزش نمی‌شود و این مسئله نگران‌کننده است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از دشمنان کشور بر این باور هستند که بهترین روش مقابله با ایران واگذاری این کشور به مشکلات محیط زیست است زیرا در دراز مدت این مشکلات ایران را از پای درمی‌آورد.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه قصد تخریب هیچ دولتی را ندارم و تنها واقعیت‌ها را بیان می‌کنم، تاکید کرد: در دولت گذشته اصلا به مقوله محیط زیست توجه نشده است و باید بکوشیم تا عقب ماندگی‌ها در دولت گذشته جبران شود.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست شرایط بسیار تاثیرگذاری در زندگی دارد، گفت: در بخش محیط زیست در خوزستان وضعیت تاسف‌بار است و ریزگردها شرایط زندگی مردم را بسیار سخت کرده‌اند و از طرفی در سایر استان‌های کشور شرایط برای محیط زیست اصلا مناسب ارزیابی نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت تالاب‌های کشور، وضعیت دریاچه ارومیه، وضعیت جنگل‌ها و … همگی در شرایط مناسبی نیست و باید فکری اساسی برای بهبود این وضعیت بسیار تاسف‌بار کرد.

وی افزود: بهبود شرایط در محیط زیست نیازمند همکاری همه مسئولان و مردم است، باید فکری کرد تا زمینه تحول و بهبود شرایط در این باره فراهم شود.

سادات ابراهیمی گفت: شهرستان شوشتر از نظر فرهنگی جایگاه بسیار والایی در کشور دارد و بیش از ۵۰ درصد آثار ثبت ملی خوزستان در شوشتر قرار گرفته و به این دلیل توانمندی خوبی در فعالیت‌های محیط زیستی دارد.

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر