کد خبر : 5854
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1393 - 7:00
661 views

سومین سالگرد ثبت ملی موسیقی ۲۴ مقام شوشتر جشن گرفته شد

سومین سالگرد ثبت ملی موسیقی ۲۴ مقام شوشتر جشن گرفته شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر از برگزاری جشن سومین سالگرد ثبت ارزشمند موسیقی ۲۴ مقام شوشتر خبرداد. به گزارش سفیرشوشتر، این برنامه با حضور فرهیختگان، هنرمندان گروه های هنری و مسئولین، با هدف تجلیل از خادمان فرهنگ و هنر شوشتر و کسانی که در راه بازآوری و احیای موسیقی سنتی شوشتر گام برداشته اند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر از برگزاری جشن سومین سالگرد ثبت ارزشمند موسیقی ۲۴ مقام شوشتر خبرداد.

به گزارش سفیرشوشتر، این برنامه با حضور فرهیختگان، هنرمندان گروه های هنری و مسئولین، با هدف تجلیل از خادمان فرهنگ و هنر شوشتر و کسانی که در راه بازآوری و احیای موسیقی سنتی شوشتر گام برداشته اند جشن گرفته شد.

علی بهرامی ضمن تقدیر از استقبال چشمگیر مردم شوشتر از این رویداد هنری گفت: این هنرمندان همان هایی هستند که در روز ۲۲ بهمن و در شرایط بسیار بد گرد و خاک به خیابان آمدند و حماسه خلق کردند.

وی افزود: اهالی هنر و موسیقی شوشتر اثبات کردند که فرزندان این انقلاب هستند و در هر عرصه ای که نیاز باشد و نظام مقدس جمهوری اسلامی بخواهد، پشت سر امام ، آرمانهای امام ، شهدا و رهبری حضورشان در همه ی صحنه ها پر رنگ بوده و مسایلی که از سوی برخی مغرضان نسبت به اهالی موسیقی داده می شود از روی بی اطلاعی بوده و وجاهتی ندارد.

بهرامی با اشاره به اینکه باید قدردان همه ی این هنرمندان متعهد باشیم گفت: باید افتخار کرد که این اندوخته ها در میان ما هستند و همین بزرگان در زمینه های مختلف هنری ، همیشه سرسلسه ی حلقه ی وصل و جذب مردم به انقلاب هستند و می توانند با هنر متعهد خویش ، پیوندی ناگستنی میان مردم با نظام و ولایت برقرار کنند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری دراین باره که خطرناکترین کارها اینست که ما از مردم جدا شویم گفت: همه ی هدف ما در امورات فرهنگی بر اساس خواست مردم و استفاده از همه ی ظرفیت ها در پیشبرد اهداف فرهنگی کشوراست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی هنری بایستی در قالب سیاستهای تعریف شده و اصولی مبتنی بر ارزشهای اصیل اسلامی و انقلابی صورت پذیرد و باید با ظرافت و دقت خاصی و با استفاده از حوزه علمیه ، روحانیت و اساتید دانشگاه که همه ظرفیت های فرهنگی هر شهر می باشند به اهداف فرهنگی نائل شد.

علی بهرامی با اشاره به ذخایر ارزنده فرهنگی و مذهبی شوشتر از جمله سادات جزایری،آل طیب ، شیخ شوشتری و سایرین ، از برگزاری باشکوه کنگره ی بزرگداشت سیدنعمت الله جزایری ره یاد کرد و با تقدیر از مسئولن شوشتر به ویژه امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس و فرماندار که همیشه پشتیبان برنامه ها فرهنگی هنری هستند گفت: اگر مدد این عزیزان نبود امروز اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی توانست برنامه های فاخر فرهنگی هنری شهرستان را با موفقیت برگزار کند و این همان است که شوشتر را در بخش قرآنی ، مذهبی ، فرهنگی و هنری در استان متمایز ساخته و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

گفتنی است گروه موسیقی مهر، ایرانیان، و گروه نوجوانان دفتر موسیقی شهرستان شوشتر در این برنامه هنرنمایی نموده و از خانواده شهرام میرجلالی هنرمند ارزنده استان قدردانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر