کد خبر : 1700
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فروردین 1393 - 20:37
628 views

سادات ابراهیمی:نمایندگان حق کنترل دید و بازدید مردم را ندارند/جنتی دلش خواسته با خاتمی دیدار کند

سادات ابراهیمی:نمایندگان حق کنترل دید و بازدید مردم را ندارند/جنتی دلش خواسته با خاتمی دیدار کند

دیدار نوروزی علی جنتی با محمد خاتمی دستمایه جدید نمایندگان برای مواجهه با دولت شده است. امروز برخی نمایندگان مجلس متنی را امضا کردند که بر اساس آن وزیر ارشاد باید پاسخگوی دلیل این دیدار نوروزی‌اش با رئیس جمهور سابق کشور باشد. به گزارش سفیرشوشتر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح سؤال

دیدار نوروزی علی جنتی با محمد خاتمی دستمایه جدید نمایندگان برای مواجهه با دولت شده است. امروز برخی نمایندگان مجلس متنی را امضا کردند که بر اساس آن وزیر ارشاد باید پاسخگوی دلیل این دیدار نوروزی‌اش با رئیس جمهور سابق کشور باشد.

جنتی دلش خواسته با خاتمی دیدار کند

به گزارش سفیرشوشتر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح سؤال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون دیدارش با خاتمی با امضای ۱۲ تن از نمایندگان مجلس، امروز تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شد! نصرالله پژمان‌فر دیگر عضو کمیسیون فرهنگی نیز گفت: «معاون پارلمانی وزیر ارشاد اعلام کرده که این جلسه شخصی بوده است، این در حالی است که جلسه شخصی و خصوصی نباید رسانه ای می شد. بنابراین باید آقای جنتی در رسانه ها در خصوص این جلسه توضیح داده و عذرخواهی کند.»

محمد سادات ابراهیمی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال از وزیران و یا تذکر به دولت در عین حال که حق نمایندگان است باید چارچوب عملکرد وزارتخانه مربوطه باشد، می‌گوید: «اگر وزیری در خصوص عملکرد وزارتخانه متبوعش به نوعی دچار کاستی یا نقصان شده باشد و تخلفی انجام بدهد یا این که وزیر از نظر مسائل فردی مرتکب خلاف قانون و یا شرع شده باشد نمایندگان می‌توانند از وزیر سوال کنند.»

نماینده شوشتر، تاکید کرد: «این که یک وزیر در یک برنامه کاملا غیر رسمی، غیر اداری و شخصی از یک شخصیتی دیدار کند آن هم به مناسبت عید نوروز و پس از آن از سوی نمایندگان مورد سوال قرار بگیرد تندروی است وآقای جنتی دلش خواسته به دیدار آقای خاتمی برودو این موضوع به کسی مربوط نیست.»

به گفته این نماینده مجلس نهم «نمایندگان ممکن است احساس کنند که دارند به وظیفه قانونی خود عمل و همین طور از حقی که در قانون برای آنان تعریف شده است، عمل می‌کنند در صورتی که شان مجلس این نیست که از وزیری درباره دیدار شخصی‌ با یک شخصیتی که روزی در کشور دارای منصب کلیدیی هم بوده است، مورد سوال قرار بگیرد.»

سادات ابراهیمی می‌گوید: «با توجه به اطلاعاتی که از آقای نوش آبادی معاون پارلمانی وزیر ارشاد درباره این دیدار گرفتم او نیز اعلام کرد که این دیدار کاملا شخصی بوده است و هیچ مدیری آقای جنتی را همراهی نکرده است. از سوی دیگر هیچ گونه صحبتی هم درباره وزارت ارشاد در آن دیدار صورت نگرفته است در واقع نمایندگان نمی توانند و حق ندارند دیدوبازدید های نوروزی مردم را کنترل کنند.» سادات ابراهیمی با بیان اینکه کشور در شرایطی است که نیاز به آرامش، وحدت و انسجام دارد افزود: «بهتر است بر سر موضوع‌هایی که هیچ ثمره‌ای برای کشور ندارد، ورود پیدا نکنیم چرا که پیگیری این مسائل هیچ سودی برای کشور ندارد.»

همزمان با طرح سوال از علی جنتی، ۱۶۰ نماینده به وزیر درباره برخورد با آنچه آنان “رسانه های منتقد”می نامند تذکر دادند. اشاره نمایندگان به توقیف هفته نامه متعلق به حمید رسایی، نماینده تهران و عضو جبهه پایداری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر