کد خبر : 1928
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردین 1393 - 6:30
660 views

زعفران در بهبود بیماری قلبی موثر است

زعفران در بهبود بیماری قلبی موثر است

یک استاد دانشگاه به بیماران قلبی توصیه کرد که به رژیم غذایی‌شان زعفران اضافه کنند که هدایت کننده و رساننده دارو به سمت قلب است و موجب بروز علائم بهبودی در بیماران قلبی می‌شود. به گزارش سفیر شوشتر، غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اثرات زعفران بر قلب، اظهار داشت:

یک استاد دانشگاه به بیماران قلبی توصیه کرد که به رژیم غذایی‌شان زعفران اضافه کنند که هدایت کننده و رساننده دارو به سمت قلب است و موجب بروز علائم بهبودی در بیماران قلبی می‌شود.

به گزارش سفیر شوشتر، غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اثرات زعفران بر قلب، اظهار داشت: مواقعی است که ما بهترین داروها و تدابیر را به بیمار می‌دهیم، اما اثری نمی‌بینیم. این نشان می‌دهد که فرد ضعف قوا دارد. اگر بهترین ماده غذایی را مصرف کنی اما به عضو مورد نظر نرسد باید قوا را تقویت کنیم.

به گفته وی خیلی وقت‌ها از تدابیری استفاده می‌کنیم که این دارو یا غذا را به عضو مورد نظر برسانیم تا اثر کند و اگر این اتفاق بیافتد بهبودی حاصل می‌شود. باید قلب و اعصاب تقویت شود و کبد کار خودش را باید به درستی انجام دهد.

این استاد دانشگاه افزود: سوخت و ساز از کبد انجام می‌شود و اخلاط را می‌سازد البته در طب سنتی اخلاطی که در کبد تشکیل می شود از ساخت آن از معده است اگر در معده هضم مناسب صورت گیرد مواد حاصله که به سمت کبد می‌رود مناسب بوده و اخلاط خوبی می‌سازد.

کردافشاری گفت: خونرسانی خوب یعنی تغذیه خوب است. خونرسانی خوب نباشد خون مردگی و کم رسیدن غذا ایجاد می‌شود. اگر خون رسانی مناسب باشد بدن عضوی که به تحلیل رفته را ترمیم می‌کند. در بسیاری از توصیه ها در سوختگی و زخم ها و شکستگی ها می گویند در سه روز اول این را بخورید در پنج روز اول این را و … تدابیری که برای هر فردی چیده می شود که با این چینش بهبود پیدا می کند.

وی بیان داشت: بوعلی سینا می‌گوید که داروهای قلبی بیماران را را با زعفران به آنها بدهید یعنی غذاهایی که برای بیماران قلبی تهیه می‌شود زعفران زده شود. در کشورهای دیگر این را به عنوان یک مقاله بسیار با ارزشمند کار کردند و به رژیم غذایی بیماران قلبی زعفران اضافه کردند. دیدند میزان خون مردگی یا عضلاتی که در قلب دچار مشکل شده کاهش پیدا کرده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد:مصرف زعفران در رژیم غذایی بیماران قلبی موجب بروز علائم بهبودی در آنها بود چرا که زعفران رساننده به قلب است. وقتی قلب، مغز، اعصاب و کبد تقویت شوند در کنار این به موضع هم می تواند اثر کند.

کردافشاری خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم اکثر بیماران قلبی به رژیم‌شان به اندازه خیلی کم زعفران اضافه کنند تا حدی که رنگ بگیرد تا هدایت کنندگی و رسانندگی دارو را به سمت قلب و مغز و کبد داشته باشد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر