کد خبر : 7154
تاریخ انتشار : شنبه 17 مرداد 1394 - 14:28
753 views

دیدار صمیمی امام جمعه شوشتر با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار

دیدار صمیمی امام جمعه شوشتر با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار

شامگاه گذشته با هماهنگی اداره ارشاد اسلامی شوشتر خبرنگاران دیداری صمیمی با حاج آقا شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر داشتند. به گزارش سفیر شوشتر ، ابتدا در این دیدار خبرنگاران ضمن معرفی خود هر کدام چند دقیقه ای صحبت کردند که مهم‌ترین مسائل مطرح شده به شرح زیر بود: ۱–      عدم وجود صنف مشخص برای

شامگاه گذشته با هماهنگی اداره ارشاد اسلامی شوشتر خبرنگاران دیداری صمیمی با حاج آقا شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر داشتند.

به گزارش سفیر شوشتر ، ابتدا در این دیدار خبرنگاران ضمن معرفی خود هر کدام چند دقیقه ای صحبت کردند که مهم‌ترین مسائل مطرح شده به شرح زیر بود:

۱–      عدم وجود صنف مشخص برای خبرنگاران که بتوان مسائل صنفی خود را پیگیری کنند.

۲–      بیکار بودن و نبود شغل مناسب برای خبرنگارن که تمام وقت خود را به امر خبررسانی داده‌اند، زیرا خبرنگاری به تنهایی درآمدی برای خبرنگاران ندارد.

۳–      عدم پاسخگویی برخی از مسئولین و فراری بودن آنها از خبرنگاران.

۴–      مشکلات پس از درج خبر انتقادی برای خبرنگاران که ایجاد می‌شود.

از سوی خبرنگاران مطرح شد.

پس از شنیدن صحبت‌های خبرنگاران امام جمعه گفت: ۱۷ مرداد روزی است که شورای فرهنگ عمومی کشور آن را بر اساس مصوبه ای آن به نام خبرنگاران ثبت کرد، ضمن تبریک روز خبرنگار از خبررسانان عزیز که در طول سال زحمت می‌کشند تشکر فراوان دارم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر افزود: بعد از ۳ سال که در شهرستان شوشتر به‌عنوان امام جمعه مسئولیت دارم این اولین سالی است که این نشست با خبرنگاران برگزار می‌شود که عدم برگزاری این دیدار دلایل مختلفی داشت .

وی افزود: شخصاً ورود کردم به برگزاری جلسه با اصحاب رسانه زیرا سال‌های گذشته به علت عدم برنامه ریزی و مسائل مختلف دیگر این مهم محقق نشد و این اولین دیدار اینجانب با خبرنگاران به مناسبت روز ۱۷ مرداد است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: درست است که برخی از مسئولین تحمل شنیدن انتقاد را ندارند حداقل مسئولین که انتقادات ایراد شده را وارد نمی‌دانند بیایند و شفاف سازی کنند، خبرنگاران بدون واهمه و ترس اخبار انتقادی خود را البته مستند ایراد کنند، چون اخبار باید مستند باشد و ادله کافی برای اثبات آن وجود داشته باشد.

این مسئول آگاه با اشاره به نیاز اطلاع داشتن و آگاهی مردم  از اطراف خود و جامعه گفت: در جنگ صفین لشکر امام علی (ع) به علت عدم آگاهی لشکریان از اوضاع و شرایط مکانی آن موقع شکست خورد.

شکرالله سلیمانی در رابطه با انتقال مشکلات خبرنگاران و طرح در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی منوط به برگزاری جلسه ای درون صنفی خبرنگاران و درخواست کتبی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قول مساعد داد.

امام جمعه در پایان گفت: رسانه ای می‌تواند ادعای حمایت قانون از خود را داشته باشد که خود را نیز ملزم به اجرای قانون بداند.

شایان ذکر در پایان مراسم خبرنگاران با لوح تقدیر و هدایای از طرف اداره ارشاد اسلامی و دفتر امام جمعه مورد تقدیر قرار گرفتند .

عکس خبر از محمد زمان قصاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر