کد خبر : 5426
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1393 - 16:45
630 views

دلیل همه‌پرسی پشتیبانی مردم است نه ایجاد چالش در نظام

دلیل همه‌پرسی پشتیبانی مردم است نه ایجاد چالش در نظام

فشار به رییس‌جمهور و دولت یازدهم هر روز بیشتر می‌شود. روزی به بهانه مسائل هسته‌ای و روز دیگر صحبت در یک همایش. رییس‌جمهور روز یکشنبه در همایش اقتصادی ایران با استناد به قانون اساسی خواستار همه‌پرسی از مردم در مسائل مهم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شد. موضوعی که به سرعت مورد هجمه برخی رسانه‌ها

فشار به رییس‌جمهور و دولت یازدهم هر روز بیشتر می‌شود. روزی به بهانه مسائل هسته‌ای و روز دیگر صحبت در یک همایش. رییس‌جمهور روز یکشنبه در همایش اقتصادی ایران با استناد به قانون اساسی خواستار همه‌پرسی از مردم در مسائل مهم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شد. موضوعی که به سرعت مورد هجمه برخی رسانه‌ها قرار گرفت و روز گذشته به مجلس هم کشیده شد. کریمی قدوسی نماینده عضو جبهه پایداری در جلسه سوال از وزیر خارجه همه‌پرسی را یک “درخواست امریکایی” خواند.

 به گزارش سفیر شوشتر به نقل از آفتاب،  نماینده شوشترو گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی به اندازه کافی محکم و از حمایت‌های مردمی برخوردار است. مطمئنا همواره مردم در جهت تثبیت انقلاب و نظام عمل می‌کنند، نباید از طرح این موارد ترسید.

وی افزود: صحبت دکتر روحانی هیچ منافاتی با قانون ندارد. لذا نباید به رییس‌جمهور به عنوان رییس قوه مجریه برای بیان موضوعی که هیچ شبهه قانونی و حتی عرفی ندارد، بتازیم؛ به‌خصوص زمانی که حتی مصداقی درباره آن مطرح نشده است. به هر حال رییس‌جمهور در این مورد وارد مصداق خاصی نشدند که به برخی بربخورد.

سادات ابراهیمی تصریح کرد: در این مدتی هم که از دوران ریاست جمهوری، دکتر روحانی می‌گذرد، ثابت کرده‌اند که در راستای ولایت فقیه و چارچوب نظام صحبت و عمل می‌کنند. البته درباره موضوعاتی که خیلی مهم هستند باید پشتیبانی مردم را داشته باشیم. همه‌پرسی به دلیل پشتیانی‌های مردمی از طرح موضوع است نه به‌خاطر درچالش قراردادن نظام.

او درباره این که اگر درخواست همه‌پرسی به مجلس ارائه شود آیا نمایندگان به آن رای می‌دهند، می‌گوید: اینکه مجلس در صورت درخواست همه‌پرسی به آن رای خواهد داد یا نه بستگی به مصداق و موضوع مطرح‌شده دارد. اینکه اهمیت و ضرورت موضوع مطرح‌شده به چه میزان است. قطعا اگر موضوع مهم باشد، برای مردم اهمیت داشته باشد القاعده مجلس هم که برآمده از اراده مردم است، همراهی خواهد کرد.

این نماینده مجلس درباره انتقادهایی که به طرح این موضوع می‌شود عنوان می‌کند: اینکه هر اتفاقی در کشور می‌افتد آن را به امریکا ربط می‌دهیم نشانه ضعف ما است. قطعا مردم هم از این ادبیات استقبال نمی‌کنند، باید واقع‌بینانه فکر و عمل کرد.

او ادامه می‌دهد: این موضوع در قانون به عنوان یک ظرفیت و افتخار برای جمهوری اسلامی است تا به دنیا ثابت شود، مردم در هر شرایطی می‌توانند اظهارنظر کنند. باید به عنوان یک نقطه مثبت برای نظام از آن یاد کرد نه اینکه آن را تبدیل به یک تهدید و نقطه ضعف کنیم. باید استقبال کرد و گفت نظام چنان مقتدر است و محبوبیت دارد که در موضوعی که نیاز مردم باشد، حرکت می‌کند و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر