کد خبر : 8768
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1395 - 14:56
759 views

دانشگاه آزاد شوشتر یکی از سرمایه‌های بزرگ در استان خوزستان است

دانشگاه آزاد شوشتر یکی از سرمایه‌های بزرگ در استان خوزستان است

به گزارش سفیر شوشتر، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در گفت و گوی اختصاصی با خوزپرس درباره راه اندازی پارک علم و فناوری در کشور و استان خوزستان اظهار داشت: در بخش پارک عملی فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی نخستین مرکز خصوصی در کشور بوده که مجوز پارک علمی و فناوری از وزارت علوم گرفته است. وی افزود:  برنامه‌های

به گزارش سفیر شوشتر، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در گفت و گوی اختصاصی با خوزپرس درباره راه اندازی پارک علم و فناوری در کشور و استان خوزستان اظهار داشت: در بخش پارک عملی فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی نخستین مرکز خصوصی در کشور بوده که مجوز پارک علمی و فناوری از وزارت علوم گرفته است.

وی افزود:  برنامه‌های راهبردی دانشگاه آزاد برای پارک علم و فناوری این است که در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و تمام کشور پارک علم و فناوری راه اندازی کند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: طبق توافق به عمل آمده با وزارت علوم در استان تهران دو محل پارک علم و فناوری راه اندازی شده است.

وی به حمایت معاونت محترم علم و فناوری ریاست جمهوری جناب آقای دکتر ستاری اشاره کرد و گفت: با همکاری و حمایت معاونت محترم علم و فناوری ریاست جمهوری جناب آقای دکتر ستاری زیر ساخت‌های این پارک در شرق تهران واحد پردیس آماده شده است به زودی به پذیرش شرکت‌ها در این محل اقدام  می شود.

واشقانی فراهانی تصریح کرد: اما محل اصلی و فعالیت اصلی این پارک در غرب تهران حد فاصل استان تهران و استان البرز بوده که به عنوان مرکز غرب تهرانمعرفی شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  پارک علم و فناوری فعالیت خود را شروع کرده و در ساختمان‌هایی که از طرف معاونت عمرانی دانشگاه آزاد به این مرکزداده شده و در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ شرکت در این مرکز مشغول فعالیت هستند و بیش از ۱۵۰ تقاضا برای استقرار جدید داده شده و دانشگاه آزاد اسلامی در اینشرکت‌ها تا ۳۵ درصد مشارکت می‌کند.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی  با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد شوشتر اظهار کرد: واحد شوشتر یکی از سرمایه‌های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان است، گستردگی و فضای سبز این دانشگاه بسیار دیدنی و زیبا است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی  افزود: با توجه به شرایط خاص کمبود دانشجو قطعاً ما از نظر دانشجو متناسب با ظرفیت‌های که داریم تقاضا وجود ندارد و تمرکز دانشگاه آزاد در بخش تحصیلات تکمیلی است.

وی تصریح کرد: فعالیت اصلی دانشگاه آزاد در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده است که ما باید ۴۰ درصد از منابع درامدی دانشگاه آزاد را  از فعالیت های دانش بنیان و درآمدی‌های غیر شهریه‌ای تامین کنیم.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی  گفت: قطعاً همان گونه که دانشگاه آزاد در توسعه علم و فناوری کشور نقش آفرینی کرده است با سیاست‌های راهبردی که حال پیگیری است دانشگاه آزاد باید روی عرصه اقتصاد دانش بنیان و بحث اقتصاد مقاومتی به دستور مقام معظم رهبری مطرح فرمودند عمل کند.

وی در ادامه افزود: تأسیس مرکز رشد یکی از حلقه‌های واسط هست که واحدهای فناور و هسته‌های فناور ارائه شده در آن مستقر می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی  با اشاره به حمایت‌های دانشگاه آزاد گفت: امکانات و حمایت‌های مالی برای کارهای پژوهشی چه از لحاظ فضا و چه از لحاظامکانات دستگاهی و آزمایشگاهی قرار گرفته می‌شود تا به مرحله رشد تبدیل شوند.

 

* راه اندازی صندوق پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی

واشقانی فراهانی به راه اندازی یک شرکت حمایت کننده در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت:  در کنار این مجموعه صندوق شکوفایی راه اندازی و تأسیسمی‌شود تا با کمک به واحدهای فناوری و شرکت‌های دانش بنیان  بتواند دستاوردهای فناورانه ای که شرکت‌های مشغول فعالیت انجام می‌دهند وارد عرصه بازار کند.

وی تصریح کرد:  صندوق پژوهش و فناوری با حمایت صندوق شکوفایی و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی  به منظور حمایت از شرکت‌های بازار یاب راه اندازیمی‌شود و این صندوق در استان مرکزی، تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان و شیراز راه اندازی می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی  گفت: با راه اندازی این صندوق در استان خوزستان شرکت‌هایی که در مرکز رشد واحد شوشترو سایر واحدهای خوزستان مستقر هستند از امکانات و حمایت‌های این صندوق برخوردار می‌شوند و به آنها کمک می‌شود تا با اطمینان بیشتر فعالیت و محصولات خود را وارد بازار کنند.

*شهرستان شوشتر به عنوان قطب کشاورزی انتخاب شده است

واشقانی فراهانی با اشاره به ظرفیت‌های واحدهای دانشگاهی و راه اندازی مراکز رشد در این واحدها گفت: هر واحد دانشگاهی با توجه به توانمندی های واحد دانشگاهایی و اعضای هیئت علمی آن واحد و بر اساس ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای فعالیت‌هایی را در حوزه‌های مراکز رشد انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود:۱۰ واحد مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر راه اندازی شده است و در بحث کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی متمرکز شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در استان خوزستان متناسب با ظرفیت دانشگاه‌ها برنامه ریزی می‌شود و شهرستان شوشتر به عنوان قطب کشاورزی انتخاب شده است و فعالیت این مرکز در این موضوع متمرکز بوده و از تمام شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذار در مراکز رشد استقبال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر