کد خبر : 3983
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 7:25
614 views

خوراکی تلخ ولی ضامن سلامت قلب

خوراکی تلخ ولی ضامن سلامت قلب

این خوراکی یکی از خوردنی‌های مورد علاقه بسیاری از مردم است. این خوراکی تلخ و خوشمزه، فواید زیادی برای قلب دارد. به گزارش سفیر شوشتر ، مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه گفت: انواع شکلات که از کاکائو ساخته می‌شود، فواید خاص خود را دارد. در مورد نوع خاصی از شکلات که به شکلات تلخ معروف است و درصد کاکائو

این خوراکی یکی از خوردنی‌های مورد علاقه بسیاری از مردم است. این خوراکی تلخ و خوشمزه، فواید زیادی برای قلب دارد.

به گزارش سفیر شوشتر ، مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه گفت: انواع شکلات که از کاکائو ساخته می‌شود، فواید خاص خود را دارد. در مورد نوع خاصی از شکلات که به شکلات تلخ معروف است و درصد کاکائو در آن بیشتر از انواع شیرین آن است، ترکیباتی به نام پلی فنل وجود دارد.

وی ادامه داد: ترکیبات پلی فنل در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات هم وجود دارد. میوه‌های با رنگ صورتی، قرمز و بنفش غنی از ترکیبات پلی فنلی هستند که می‌توان به هندوانه، توت فرنگی و چای اشاره کرد.
این متخصص تغذیه گفت: از آن‌جایی که ترکیبات پلی فنل محافظ قلب هستند نقش بسزایی در سلامت قلب و عروق دارند. به علاوه موجب پایین نگه داشتن چربی خون و افزایش طول عمر سلول‌ها می‌شود و بنابراین می‌‌توان گفت شکلات تلخ که خوراکی مورد علاقه بسیاری از مردم است، می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر