کد خبر : 2286
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 - 6:38
625 views

خرید تضمینی گندم در خوزستان از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشت

خرید تضمینی گندم در خوزستان از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشت

مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید بیش از ۳۰۳ هزار تن گندم توسط مراکز خرید گندم وابسته به شرکت‌های تعاونی روستایی به صورت تضمینی خبر داد. به گزارش سفیر شوشتر، مدیر تعاون روستایی خوزستان ،هرمز خواجوی اظهارکرد: این میزان محصول از طریق ۵۶ مرکز خرید گندم وابسته شرکت های تعاونی روستایی خریداری شد. وی اظهار

مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید بیش از ۳۰۳ هزار تن گندم توسط مراکز خرید گندم وابسته به شرکت‌های تعاونی روستایی به صورت تضمینی خبر داد.

به گزارش سفیر شوشتر، مدیر تعاون روستایی خوزستان ،هرمز خواجوی اظهارکرد: این میزان محصول از طریق ۵۶ مرکز خرید گندم وابسته شرکت های تعاونی روستایی خریداری شد.

وی اظهار کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید ۴ درصد و غیرمفید ۲ درصد با قیمت ۱۰۵۰تومان و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت ۱۰۸۰تومان خریداری می‌کنند. خرید گندم از اواخر فروردین‌ماه به صورت رسمی در استان آغاز شد و تا اواخر خردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیر تعاون روستایی خوزستان ادامه‌داد: با توجه به این‌که بیش از ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری زیرکشت گندم است، برداشت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن گندم پیش‌بینی شده‌است.

خواجوی خاطرنشان‌کرد: عملیات برداشت گندم توسط ۳۲۰۰ کمباین انجام می شود که از این تعداد ۴۰۰ کمباین بومی بوده و ۲۸۰۰ کمباین از خارج از استان وارد شده است که برای کنترل و ضدعفونی کردن کمباین‌های مهاجر، ایستگاه کنترل و قرنطینه در ورودی‌های شهرستان‌های بهبهان، هندیجان، ایذه و اندیمشک مستقر شده‌اند.

وی عنوان‌کرد: بیشترین میزان گندم خریداری شده در اهواز به میزان ۷۷ هزار تن بوده است. شهرستان‌های دشت‌آزادگان، شوش، دزفول، شوشتر، اندیمشک، رامهرمز و بهبهان عمده‌ترین مراکز تولید گندم استان هستند. مبالغ خرید گندم از کشاورزان پس از تحویل گندم از طریق شعب بانک سپه پرداخت می‌شود.

خواجوی گفت: عملیات خرید گندم توسط ۸۴ مرکز خرید در استان انجام شده که شامل ۵۶ مرکز خرید تعاون روستایی و ۲۸ مرکز خرید شرکت غله و بازرگانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر