کد خبر : 2888
تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1393 - 12:54
683 views

حاشیه های جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج) در شوشتر

حاشیه های جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج) در شوشتر

جشن بزرگ میلاد حضرت مهدی(ع) که پنج شنبه شب در بقعه مقام صاحب الزمان شوشتر برگزار شد و تا پاسی از شب ادامه داشت با حاشیه هایی همراه بود. به گزارش سفیر شوشتر، این جشن بزرگ که اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان و شوشتر متولی آن بود قرار بود ساعت ۱۰شروع شود ولی

جشن بزرگ میلاد حضرت مهدی(ع) که پنج شنبه شب در بقعه مقام صاحب الزمان شوشتر برگزار شد و تا پاسی از شب ادامه داشت با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش سفیر شوشتر، این جشن بزرگ که اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان و شوشتر متولی آن بود قرار بود ساعت ۱۰شروع شود ولی عملاˈ از ساعت ۲۳.۳۰با ورود آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز و برخی میهمانان آغاز شد.

* قبل از شروع برنامه ، هزاران نفر از مردم شوشتر به ویژه جوانان این شهر از ساعت ها قبل در بقعه مقام صاحب الزمان (عج) که قداست خاصی نزد مردم دارد در محل مراسم گردهم آمدند.

* مسیرها و خیابان های منتهی به بقعه مقام صاحب الزمان (عج) با دهها ایستگاه صلواتی و پذیرایی بسیار پرازدحام بود وی حرکت خودروها را بسیار کند کرد.

* متصدیان ایستگاه های صلواتی در اطراف بقعه و محل مراسم که عموماˈ جوان و نوجوان بودند از مردم به گرمی پذیرایی می کردند و این پذیرایی تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت.

* طبق برنامه قرار بود مراسم جشن به صورت مستقیم از ساعت ۲۲تا ۲۳از شبکه استانی سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود ولی تاخیر در شروع مراسم ، این برنامه را به عقب انداخت.

* دو ردیف صندلی جلو مخصوص میهمانان بود و پشت سر آن فرش پهن شده بود ولی بسیاری از مردم مراسم جشن را به صورت سرپا تماشا می کردند.

* با وجود آنکه برنامه با ۹۰دقیقه تاخیر شروع شد ولی از جمعیت مردم کاسته نشد و مدام به جمعیت و مشتاقان حضور در این جشن افزوده می شد.

* بقعه مقام صاحب الزمان (عج) برای زیارت مردم باز بود ولی ازدحام بیش از حد زایران سبب شد تا ماموران انتظامی برای ورود به محوطه اصلی تدابیری اتخاذ کنند.

* هم نوایی صادق آهنگران و قرائت دعای امام زمان(عج) و آهنگˈ مرحبا مرحبا آفرین مهدی می آید گل برافشانیمˈ معنویت خاصی به مراسم جشن داد.

* دعای آهنگران آنجا که از خدا درخواست کرده بود زمینه ازدواج ˈدختران دم بختˈ را فراهم کند با آمین زیاد همراه بود و کف زدن زیاد مردم که نشان از همراهی با آهنگران داشت شور و نشاط خاصی بر جشن حکم فرما کرد.

* نورافشانی حین اجرای برنامه و کف زدن های ممتد و اجرای خوب ملکی نیا از مجریان بومی استان نیز همراهی بیشتر مردم با برنامه ها را به دنبال داشت.

* آیت الله موسوی جزایری ، حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام طباطبایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان سخنرانان این جشن بود ولی سخنان دلنشین و بی تکلف آیت الله موسوی جزایری اثرگذاری بیشتری داشت.

* آیت الله موسوی جزایری پس از سخنرانی و مصاحبه حاشیه اش با خبرنگاران واحدمرکزی خبر و شبکه ماهواره ای ˈالاهوازˈ شوشتر را به مقصد اهواز ترک کرد و دقایقی بعد این مراسم جشن از شور و گرمی اولیه اش فاصله گرفت.

* حجت الاسلام ˈسیدمحمد سادات ابراهیمیˈ نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشت ولی از وی برای سخنرانی دعوت به عمل نیامد.

* اشعار بسیار پرمغز و دعای معصومانه ˈمبین ˈ کودک شش ساله شوشتری در این جشن از جذابیت های این مراسم بود ، حین خواندن این اشعار سکوت بر جشن حکم فرما شده بود.

* در این مراسم از ˈحمید شیرانیˈ از اهالی استان سیستان و بلوچستان که به تازگی از فرقه ضاله ˈوهابیت ˈ جدا و به مذهب تشیع تشرف یافته تجلیل به عمل آمد.

بنا به این گزارش بقعه مقام صاحب الزمان که به نقل علمای شیعه منطقه مربوط به حداقل ۵۰۰سال پیش است ، نقل است که امام عصر(عج) تعدادی از مومنین منطقه را به ضیافت نهار دعوت کرد ؛ پس از آن بنایی در این محل ساخته شد که امروزه به نام قدمگاه و مقام صاحب الزمان(عج) مشهور است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

احسان جمعه , ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳

سلام آقای دهنوی هم بود آقای تحویل دار هم بود نگفتی . از کاستی های مراسم بگو که مردم سر پا بودند و بازهم فضای کوچکی رو در نظر گرفته بودند مسئولین .

انتخاب سردبیر