کد خبر : 2059
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 5:14
679 views

ثبت نام آزمون ورودی دبیرستانها و هنرستانهای نمونه دولتی خوزستان تا ۱۵ اردیبهشت

ثبت نام آزمون ورودی دبیرستانها و هنرستانهای نمونه دولتی خوزستان تا ۱۵ اردیبهشت

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از پایان مهلت ثبت نام آزمون ورودی دبیرستانهای دوره اول و دوم متوسطه و هنرستانهای نمونه دولتی تا ۱۵ اردیبهشت خبر داد. به گزارش سفیر شوشتر،محمد تقی زاده  اظهار کرد: دانش آموزان علاقمند به ثبت نام باید تابعیت ایرانی داشته و برای مقطع متوسطه دوره اول حداقل معدل ۱۶

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از پایان مهلت ثبت نام آزمون ورودی دبیرستانهای دوره اول و دوم متوسطه و هنرستانهای نمونه دولتی تا ۱۵ اردیبهشت خبر داد.

به گزارش سفیر شوشتر،محمد تقی زاده  اظهار کرد: دانش آموزان علاقمند به ثبت نام باید تابعیت ایرانی داشته و برای مقطع متوسطه دوره اول حداقل معدل ۱۶ و دوره دوم نیز حداقل معدل ۱۵ را در امتحانات نوبت اول دی ماه۹۲  کسب کرده باشند. همچنین ملاک برای ثبت نام دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مشمول برنامه ارزشیابی توصیفی کسب مقیاس حداقل خوب در تمام دروس نوبت اول در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ است.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان عشایری و دانش آموزان متقاضی استفاده از سهمیه شاهد می توانند نسبت به انتخاب مدارس نمونه دولتی دیگر مناطق اقدام کنند، گفت: دانش آموزان باید مبلغ ۷۰ هزار ریال را به شماره حساب سیبا ( ۲۱۷۳۱۲۲۳۴۷۰۰۵ ) به نام ذیحسابی سازمان آموزش و پرورش خوزستان در یکی از شعب بانک ملی پرداخت کرده که هر منطقه از استان دارای کد و شناسه پرداخت جداگانه ای است و به جز این مبلغ دریافت هر گونه وجه تحت هر عنوان از دانش آموزان ممنوع است ضمن اینکه دانش آموزان و اولیاء باید قبل از واریز وجه از داشتن شرایط لازم جهت شرکت در آزمون اطمینان حاصل کنند زیرا در صورت واریز وجه امکان استرداد وجود ندارد و همچنین در صورتی که دانش آموزان شرایط لازم را نداشته اما در آزمون شرکت کنند حتی اگر قبول شوند قبولی آنها لغو و بی اثر خواهد شد.

مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان با اشاره به اینکه مراحل ثبت نام آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود، افزود: دانش آموزان علاقمند به شرکت در آزمون می توانند برای ثبت نام به نشانی ( http://web.khozestanedu.ir) یا سایت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به نشانی ( http://khouz.medu.ir) و انتخاب لینک ثبت نام آزمون ورودی نمونه دولتی یا (۹۷,۱۱۵,۲۳۲,۱۰//:http) مراجعه کنند.

تقی زاده تصریح کرد: سؤالات آزمون ورودی پایه هفتم دوره اول متوسطه از آموزش قرآن و هدیه های آسمان، فارسی (مهارت های خواندن و نوشتن)، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات است که ۳۰ درصد سؤالات از کتاب های درسی پایه پنجم و ۷۰ درصد نیز از کتاب های درسی پایه ششم خواهد بود و به منظور جذب دانش آموزان مستعد مناطق محروم و در راستای اجرای عدالت آموزشی نمره این آزمون برای داوطلبان شرکت کننده از مدارس روستایی و عشایری با ضریب (۴/۱) محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: سؤالات آزمون ورودی دوره دوم متوسطه از هشت کتاب پیام های آسمان، فارسی، عربی، علوم اجتماعی (تاریخ ـ جغرافیا ـ اجتماعی)، انگلیسی، آموزش حرفه و فن، علوم تجربی و ریاضیات است که در این آزمون ۳۰ درصد سؤالات از کتابهای درسی پایه دوم راهنمایی و ۷۰ درصد نیز از کتابهای درسی پایه سوم راهنمایی است و همچنین در این آزمون نمره آزمون برای داوطلبان شرکت کننده از مدارس روستایی و عشایری با ضریب (۳/۱) محاسبه خواهد شد.

مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان در پایان گفت: دانش آموزان باید از تاریخ ۳۰ فروردین لغایت ۱۵ اردیبهشت نسبت به ثبت درخواست شرکت در آزمون خود اقدام کرده و برای کسب اطلاعات از سایر شرایط و ضوابط شرکت در آزمون و حتی منابع آزمون، دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی را با دقت تمام مطالعه کنند.

ظرفیت پذیرش در مدارس مختلف نمونه دولتی استان

ظرفیت پذیرش پایه اول هنرستان نمونه دولتی شبانه روزی با خوابگاه فقط در شوشتر است که تنها دانش آموزان پسر مناطق شهری و روستایی شوشتر، گتوند، اندیکا و لالی می توانند این هنرستان راکه ۱۱۰ نفر ظرفیت پذیرش و رشته های الکترونیک، الکتروتکنیک و کامپیوتر را دارد انتخاب کنند.

همچنین ظرفیت پذیرش دبیرستان های دوره دوم متوسطه نمونه دولتی شبانه روزی با خوابگاه در ۱۱ منطقه برای دختران و پسران ۹۰۰ نفر است.

ظرفیت پذیرش دوره اول متوسطه نمونه دولتی روزانه بدون خوابگاه در ۱۹ منطقه برای دختران و پسران یک هزار و ۸۹۰ نفر است و پذیرش در این مناطق فقط از دانش آموزان شهری و روستایی این مناطق صورت می گیرد.
ظرفیت پذیرش دبیرستان های دوره اول متوسطه نمونه دولتی شبانه روزی با خوابگاه در ۱۱ منطقه برای دختران و  پسران یک هزار و ۱۱۰ نفر است که امکان استفاده از خوابگاه تنها برای دانش آموزان روستایی این مناطق فراهم است.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هانیه شنبه , ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

با عرض سلام
چطور میتونم در ازمون دبیرستان های نمونه دولتی شرکت کنم
لطفا پاسخ بدید

انتخاب سردبیر