کد خبر : 5247
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1393 - 13:24
626 views

ثبت جهانی شوش موجب رونق گردشگری در استان خوزستان می شود

ثبت جهانی شوش موجب رونق گردشگری در استان خوزستان می شود

ثبت جهانی شوش موجب رونق گردشگری در استان خوزستان می شود. به گزارش سفیر شوشتر، ‘افشین حیدری’ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از پروژه ثبت جهانی شوش به عنوان یکی از مهمترین اولویت های سازمان میراث فرهنگی نام برد و افزود:ساماندهی محوطه باستانی شوش در راستای ثبت جهانی مطابق با

ثبت جهانی شوش موجب رونق گردشگری در استان خوزستان می شود.

به گزارش سفیر شوشتر، ‘افشین حیدری’ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از پروژه ثبت جهانی شوش به عنوان یکی از مهمترین اولویت های سازمان میراث فرهنگی نام برد و افزود:ساماندهی محوطه باستانی شوش در راستای ثبت جهانی مطابق با شاخص های مورد نظر یونسکو انجام شده است.

وی ساماندهی موزه شوش و اشیای باستانی کشف شده ، احداث مخازن جدید برای حفظ و نگهداری این اشیا در مکان استاندارد و نیز ساماندهی محوطه باستانی شوش را از جمله اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد و افزود:شوش تنها نامزد ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی برای ثبت جهانی است.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار داشت: با ثبت جهانی محوطه باستانی شوش افتخار دیگری به افتخارات مردم خوزستان افزوده می شود.

حیدری پیش بینی کرد نظر نهایی سازمان یونسکو در خصوص ثبت جهانی محوطه باستانی شوش تا اواخر خرداد ماه سال ۱۳۹۴ اعلام شود.

وی همچنین در خصوص فراهم کردن زیر ساخت های لازم در مجاورت اثر جهانی چغازنبیل بیان داشت:با تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار کار احداث امکانات رفاهی و ساماندهی تابلوهای راهنما در چغازنبیل آغاز شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای رونق گردشگری در این استان پرداخت و گفت:فراهم کردن زیر ساخت لازم در زمینه گردشگری نیازمند همکاری ، تعامل و مشارکت همه دستگاهها و نیز مردم می باشد.

وی اختصاص یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار خوزستان برای توسعه زیر ساخت های گردشگری را اقدامی مهم در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان خوزستان بیان کرد و گفت:تصمیم های منطقه ای اتخاذ شده توسط فرمانداران نیز در توسعه گردشگری مهم و اثر گذار است.

حیدری با بیان اینکه در اجرای طرح های توسعه گردشگری به همه شاخص ها

توجه می شود افزود:یکی از خلا ها در زمینه گردشگری در استان خوزستان کمبود تابلو راهنما برای آثار و محوطه های باستانی است لذا کار نصب و ساماندهی تابلوهای گردشگری در سطح این استان تا پیش از فرا رسیدن نوروز امسال انجام می شود.

در راستای ثبت جهانی محوطه باستانی شوش، دو نفر از کارشناسان سازمان یونسکو اواسط آبان ماه امسال در سفر به شهر باستانی شوش آثار و محوطه باستانی منطقه را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند.

در استان خوزستان زیگورات، چغازنبیل در شوش و سازه های آبی شوشتر در فهرست آثار جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.

در محوطه باستانی ۴۰۰ هکتاری شوش آثار باستانی از دوره های مختلف تاریخ وجود دارد.

شوش یکی از معروف ترین شهرهای تاریخی و کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.

شوش با وجود آثار باستانی منحصر بفرد و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه در تمام ایام سال پذیرای جهانگردان خارجی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر