کد خبر : 3538
تاریخ انتشار : جمعه 10 مرداد 1393 - 4:00
616 views

تیم مذاکره کننده هسته ای باید از موضع اقتدار سخن بگوید/مشارکت ضعیف بخش خصوصی مشکل بزرگ مناطق آزاد است

تیم مذاکره کننده هسته ای باید از موضع اقتدار سخن بگوید/مشارکت ضعیف بخش خصوصی مشکل بزرگ مناطق آزاد است

سید محمدسادات ابراهیمی اظهار داشت:ضعف بزرگی که در مناطق آزاد مشهود است مشارکت ضعیف بخش خصوصی است باید در این زمینه تلاش کرد بخشی از آن مربوط به دولت است که باید مشوق های لازم را در نظر بگیرد وبخشی از ان هم مربوط به مجلس است که باید قوانین دست و پا گیر را

سید محمدسادات ابراهیمی اظهار داشت:ضعف بزرگی که در مناطق آزاد مشهود است مشارکت ضعیف بخش خصوصی است باید در این زمینه تلاش کرد بخشی از آن مربوط به دولت است که باید مشوق های لازم را در نظر بگیرد وبخشی از ان هم مربوط به مجلس است که باید قوانین دست و پا گیر را بردارد و شرایطی را فراهم کند تا بخش خصوصی سهل و آسان به این مقوله ورود پیدا کند.

به گزارش سفیر شوشتر، سید محمدسادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در خصوص دلارهای آزاد شده کشورمان اظهار داشت: مجلس در جریان ریز اقساط دلارهای آزاد شده نیست و قرار هم نیست در جریان ریز مسائل اجرایی باشد و مسائل کلان کشور را باید پیگیری کند واگر تخلفی روی داد وارد قضیه شود.

وی در خصوص تاثیر مذاکرات بر معیشت مردم گفت:مذاکرات هسته ای یک اجماع ملی بوده است که باید انجام می گرفت و از زمانیکه مذاکرات صورت گرفته است اثرات مثبتی بر مسائل اقتصادی کشور گذاشته است وتاثیر آن در جامعه تا حدودی ملموس است.

وی ادامه داد:چون هنوز تحریم های ظالمانه کامل برداشته نشده اند اثرگذاری که انتظار می رود مردم در کوتاه مدت حس کنند به وجود نیامده است ولی امیدواریم این اثرگذاری در زندگی مردم در دراز مدت خودش را نشان دهد.

سید محمدسادات ابراهیمی  تصریح کرد:باید طبق فرمایشات رهبری برای حل مشکلات اقتصادی نگاه به داخل کشور باشد و برای شکوفایی اقتصاد کشور باید به تولید رونق ببخشیم و با باور به توان مندی های داخل اقتصاد کشور را متحول کنیم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند  تاکید کرد: در مذاکرات هسته ایی باید چانه زنی بالایی صورت بگیرد و تیم مذاکراه کننده از موضع اقتدار سخن بگوید تا آنها مجبور شوند در برابرخواسته های ما کوتاه بیایند و امتیازی بدهند که فراخور نیاز ما باشد.

وی افزود:الحمدلله این روند هم در مذاکرات اخیر ملموس بوده است و تیم مذاکره کننده بر خطوط قرمزی که نظام برای آنها مشخص کرده پایبند بوده است و همین هم باعث شده تا که کشور های ۵+۱ تصمیم گرفتند مذاکرات را ادامه دهند و پیش بینی می کنیم این مذاکرات به سرانجام خوبی برسد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در خصوص وضعیت مناطق آزاد در استان عنوان داشت:بحث مناطق آزاد یکی از عوامل اصلی توسعه اقتصادی در کشور و استان است اگر که مردم در این بخش ورود پیدا کنند می شود گفت که شاهد یک تحول اقتصادی خواهیم بود اما اگر منتظر دولت بمانیم مشکلی حل خواهند نشد.

وی ادامه داد:ضعف بزرگی که در مناطق آزاد مشهود است مشارکت ضعیف بخش خصوصی است باید در این زمینه تلاش کرد بخشی از آن مربوط به دولت است که باید مشوق های لازم را در نظر بگیرد وبخشی از ان هم مربوط به مجلس است که باید قوانین دست و پا گیر را بردارد و شرایطی را فراهم کند تا بخش خصوصی سهل و آسان به این مقوله ورود پیدا کند.

منبع:رهیاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر