تصمیم نهایی در مورد سد گتوند گرفته شده اما فعلا بازگو نمی کنم

وزیر نیرو گفت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های اخیر در نهایت اقدامات دانشگاه تهران به نتیجه رسید و تصمیم نهایی در زمینه تعیین و تکلیف سد گتوند اعلام شد اما در حال حاضر این مساله را بیش از این بازگو نمی‌کنم.
به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایسنا ، حمید چیت‌چیان در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با اشاره به آخرین وضعیت تعیین و تکلیف سد گتوند اظهار کرد: هیات دولت گروه ویژه‌ای را متشکل از اعضای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای رسیدگی به مساله سد گتوند بسیج کرد که در نهایت این امر به دانشگاه تهران واگذار شد.
وزیر نیرو در خصوص مهمترین فعالیت وزارت نیرو در حوزه آب افزود: در حال حاضر مهمترین مساله‌ای که در حوزه آب در کشور داریم، تعادل بخشی سفره آب زیرزمینی است لذا مهمترین وظیفه شرکت‌های آب منطقه‌ای را تلاش برای تعادل بخشیدن به آب‌های زیرزمینی در نظر گرفته‌ایم.
چیت چیان در خصوص پروژه‌های در نظر گرفته شده در حوزه تعادل بخشی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه در این حوزه آغاز شده که ۱۱ پروژه در حوزه کار وزارت نیرو، ۳ پروژه در حوزه کار وزارت جهاد کشاورزی و یک پروژه در حوزه فعالیت سازمان زمین‌شناسی است.
وی با بیان این که در حال حاضر ۹۱ دشت و محدوده مطالعاتی از ۶۰۹ دشت کشور امسال به صورت پایلوت تحت پوشش قرار گرفته است، بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته باید طی ۵ سال آینده به مرحله‌ای برسیم که هیچ بیلان منفی در دشت‌های کشور وجود نداشته باشد.
چیت چیان با بیان این که این مساله مهمترین فعالیت کشور در حوزه آب است، گفت: علاوه بر این فعالیت‌های دیگری را در زمینه سدسازی، تصفیه‌ خانه آب و فاضلاب و آب شیرین‌کن در مجاور دریا داریم.
*عکس خبر از آرشیو

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=7451

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: