کد خبر : 2570
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 - 4:15
637 views

بقعه سیدمحمد بازارشوشتر خرداد امسال مرمت می شود

بقعه سیدمحمد بازارشوشتر خرداد امسال مرمت می شود

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مرمت و استحکام بخشی بقعه سیدمحمد بازار شوشتر از ابتدای خرداد امسال آغاز می شود. به گزارش سفیر شوشتر، افشین حیدری امروز اظهار داشت: هزینه این بقعه ازمحل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است . وی گفت: گنبد سیدمحمد بازار شوشتر تنها گنبدی است که

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مرمت و استحکام بخشی بقعه سیدمحمد بازار شوشتر از ابتدای خرداد امسال آغاز می شود.

به گزارش سفیر شوشتر، افشین حیدری امروز اظهار داشت: هزینه این بقعه ازمحل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است .

وی گفت: گنبد سیدمحمد بازار شوشتر تنها گنبدی است که از دوران صفوی باقی مانده است و مرمت در این گنبد باید با رعایت همه اصول معماری انجام شود و نمی توان بدون بررسی تخصصی و کارشناسی دست به اقدامات زد.

حیدری با اشاره به این که قرار است طرح مرمت و استحکام بخشی در اسرع وقت به میراث فرهنگی تحویل داده شود، افزود: قراراست تا پایان اردیبهشت سال جاری طرح مرمت از مشاور به کارفرما داده شود و از ابتدای خرداد امسال اجرای سریع پروژه مرمت این بقعه آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه مشکل اعتباری وجود ندارد و این طرح در چند فاز اجرایی خواهد شد و در فاز نخست مرمت اضطراری در دستور کار است.

لازم به ذکر است؛ سیدمحمد بازار برادر امام رضا(ع) است که در شهرستان شوشتر مدفون است و بقعه ساخته شده بر مزار متبرک این امام زاده به دوران صفوی برمی گردد.

این بقعه در دوران احمد شاه قاجار مرمت شده است و از آن دوران به بعد تا کنون مرمت و بازسازی در آن انجام نشده است و بنا در سال ۱۱۱۵ در شوشتر ساخته شده است و با کد۷۱۵۱ در ردیف آثار ملی قرار گرفته است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر