کد خبر : 5187
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آذر 1393 - 12:54
620 views

برگزاری کمیته اختلالات ناشی از کمبود ید در شوشتر

برگزاری کمیته اختلالات ناشی از کمبود ید در شوشتر

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شوشتر،کمیته اختلالات ناشی از کمبود ید شهرستان شوشتر با حضور سرپرست معاونت بهداشت، روابط عمومی، مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، واحد بهبود تغذیه، واحد بهداشت محیط و آموزش بهداشت در دفتر معاونت  برگزار شد. مهندس فریدون فرهادی در این کمیته با اشاره

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شوشتر،کمیته اختلالات ناشی از کمبود ید شهرستان شوشتر با حضور سرپرست معاونت بهداشت، روابط عمومی، مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، واحد بهبود تغذیه، واحد بهداشت محیط و آموزش بهداشت در دفتر معاونت  برگزار شد.

مهندس فریدون فرهادی در این کمیته با اشاره به عوارض کمبود ید، گفت: کمبود ید در دوران جنینی  می‌تواند باعث ناهنجاری‌های مادرزادی، سقط جنین، اختلالات حرکتی و کم‌کاری تیروئید و عقب‌ماندگی ذهنی شود. همچنین در دوران کودکی و نوجوانی کمبود ید نیز موجب گواتر، کم‌کاری، تیروئید، عقب‌ماندگی جسمی و روانی می‌شود.

فرهادی در ادامه سخنان خود خواستار انجام ید سنجی نمک مصرفی از اماکن عمومی عرضه نمک مصرفی شهرستان شوشتر شد و اظهار داشت: آموزش زنان باردار نیز در ماه‌های آخر بارداری در خصوص اهمیت انجام غربالگری تیروئید و آموزش به دانش‌آموزان در خصوص اهمیت مصرف ید در وعده‌های غذایی انجام خواهد شد.

خانم خادم مسئول واحد بهبود تغذیه و دبیر کمیته نیز در خصوص اهمیت ید و نقش آن در سلامتی افراد ، تاریخچه مصرف ید و آمارها و تحقیقات صورت گرفته درخصوص نحوه پیشگیری از ایجاد این اختلالات مطالبی بیان کرد.

ید یکی از مواد معدنی غیر آلی است که ترشح غده تیروئید را تنظیم ‌کرده و میزان مصرف آن در بدن به سن و متابولیسم افراد بستگی دارد و از طرفی کمبود آن در بدن موجب فعالیت شدید غده تیروئید شده که همراه با ایجاد خستگی و اختلال،منجربه بیماری گواتر میشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر