برگزاری دوازدهمین سال‌روز ثبت جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر

برگزاری دوازدهمین سال‌روز ثبت جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر
این مجموعه در راستای انجام رسالت فرهنگی و اجتماعی خود ۵ مدال طلای میناکاری با المان های سازه های آبی و معماری شوشتر طراحی و تولید کردند که در جشن پنجم تیرماه از این محصولات هنری رونمایی نمودند؛

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دوازدهمین سال‌روز ثبت جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر با حضور جمعی از مسئولان محلی شامل امام‌جمعه، مدیر پایگاه سازه های آبی شهرستان، شهردار، فرمانده نیروی انتظامی، اعضای شورای شهر و مردم فرهنگ‌دوست شوشتر، پنجم تیرماه ۱۴۰۰ در محل خانه‌ تاریخی مرعشی واقع در پایگاه میراث‌جهانی شوشتر برگزار شد. در این مراسم، از پنج مدال طلای میناکاری با اِلِمان‌های سازه‌های آبی و معماری شوشتر که توسط گروه تولیدی طلا و جواهر محمود طراحی و تولید شده بود، رونمایی شد.

برگزاری دوازدهمین سال‌روز ثبت جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر

سیستم آبی تاریخی شوشتر که به نام سازه‌های آبی تاریخی شوشتر نیز شناخته می شود، مجموعه‌ای به هم پیوسته از ۱۳ اثر تاریخی شامل پلها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌های دست کند و تونل‌های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان، جهت بهره‌گیری بیشتر از آب ساخته شده‌اند. در سفرنامه مادام ژان دیولافوآ باستان‌شناس نامدار فرانسوی از این محوطه به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده‌است. این ۱۳ اثر تاریخی به فاصله کمی از یکدیگر درمحدوده شهر شوشتر واقع شده‌اند با احراز معیارهای ۱، ۲ و ۵، با عنوان سیستم آبی تاریخی شوشتر به صورت یکجا به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسیده‌اند.( منبع ویکی پدیا)

برگزاری دوازدهمین سال‌روز ثبت جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر

گروه تولیدی طلا و جواهر محمود

یک کسب و کار با قدمت ۱۵۰ سال هست که در زمینه تولید و عرضه طلای میناکاری ۲۲ عیار فعالیت میکنند .

مدیریت این مجموعه از کارآفرینان برتر حوزه طلا و جواهر هستند و هم اکنون دارای ۲ شعبه در شوشتر و اهواز هستند، همچنین ۴ نمایندگی فعال در سطح کشور محصولات ایشان را عرضه میکنند.

این مجموعه در راستای انجام رسالت فرهنگی و اجتماعی خود ۵ مدال طلای میناکاری با المان های سازه های آبی و معماری شوشتر طراحی و تولید کردند که در جشن پنجم تیرماه  از این محصولات هنری رونمایی نمودند.

برگزاری دوازدهمین سال‌روز ثبت جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر

نمونه محصولات طلای سنتی بجا مانده از آثار پدر بزرگان ایشان هم اکنون در موزه شخصی گالری محمود در گالری اهواز موجود می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر