اندکی تأمل در مورد مدیریت ارشد شهرستان و مقالهای مندرج در رسانه های محلی

شهرستان شوشتر شهری به قدمت تاریخ است که مهد پرورش علما و شخصیتهای ملی و مذهبی و علمی بسیاری بوده و از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ بوده است  .  در این شهرستان بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرمانداران و مسئولین بسیاری را تجربه نموده که هرکدام منشأ خدماتی به نوبه خود و در حد توان علمی و فکری خود بوده است .

به گزارش سفیر شوشتر ، اما مولفه ای که اشخاص و مسئولین را متمایز می سازد و هویتی متفاوت به آنان می بخشد سیاستمدار بودن در عین رعایت عدالت و تقوای الهی – خداترس بودن – عدم وابستگی به متاع زودگذر دنیوی و پیگیربودن دلسوزانه جهت حل مشکلات مردم میباشد اما شایسته است که ما بدانیم در همه اعصار و قرون افرادی وجود داشته اند که بدنبال کار برای رضای خدا و خدمات به مردم بوده و افرادی هم به گواه تاریخ وجود داشته که بدنبال مانع تراشی و کم رنگ جلوه دادن کارهای پرارزش آنان بوده اند.

با اندکی مطالعه در اسناد  و روایتهای مورخان به خوبی می توان متوجه شد که همیشه افرادی جاه طلب در جوامع بشری وجود داشته اند که دوام و حیات و بقای سیاسی و منافع نابحق خود را در تخریب دیگران (خصوصاً انسانهای سالم – دلسوز و پیگیر ) جستجو می نموده اند و در رسیدن به هدف خود در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نبوده و با ابزار مختلفی از جمله رسانه ها این موضوع را دنبال می نمایند.

رسانه ها نیز درصورتی که ابزار دست این قبیل افراد قرار بگیرند در همان لحظه باید متوجه این موضوع باشند که پا در مسیر انحراف و گمراهی از رسالت خویش نهاده اند. هرکسی که بخواهد مغرضانه و در حد بضاعت خود افراد را به چالش بکشاند و شخصیت افراد سالم و خداترس و مدیر و مدبر را مکدر و ضعیف جلوه دهد نه تنها از مسیر رسالت خویش و مسیر خداترسی منحرف شده است بلکه هر انسان عاقل و دارای خرد و سلیم النفسی خوب متوجه میشود که اگر افراد خواه روزنامه باشد و خواه سایتها و خواه سایر ابزارها و ادوات منعکس کننده اخبار اگر واقعاً بدنبال خدمت به مردم و انتقاد از مسئولین باشند به نحوی شایسته و با احترام کامل و رعایت تمام جوانب و در صورتی که علم به موضوعات مورد انتقاد داشته باشند راه حل آن را نیز ارائه می نمایند اما باید متذکر شد راه حل نه آن راه حلی میباشد که جزء امیال درونی آنها و امیال درونی افرادی که در شرح فوق ذکر شد باشد و خدای ناکرده بدنبال ارضای متاع شخصی عده قلیلی نباشند ، که خود در مدت مسئولیت خویش و در مدتی که کرسی خدمت به مردم را اختیار نمودند کارنامه بسیار بد و تاسف بار و مکدری را از خود به جای گذاشتند افرادی که به گواه زمان و اسناد و افراد در زمان مسئولیت خویش در این شهر با عملکرد ضعیف و مغرضانه و جهت دار و سوء استفاده های خود باعث ورود بسیاری از نهادهای نظارتی و بازرسی به شهرستان شدند تا مورد بازجویی و بازرسی قرار بگیرند و حتی کمترین کار را در راستای وظیفه ذاتی خویش در خصوص نظارت بر عملکرد ضابط اجرایی خود داشته اند.

اما چه خوب است تاملی در مورد مدیریت ارشد شهری داشته باشیم

 به راستی  مدیریت ارشد این شهرستان تاکنون منشأ چه خدماتی بوده است؟

پاسخ به این سوال را می توان از دو منظر و دیدگاه متفاوت بیان نمود :

دیدگاه اول دیدگاه نابحقی است که می تواند نشأت گرفته از خصومت شخصی و ندیدن حقایق باشد . اما دیدگاه و منظر دیگر دیدگاهی حقیقی و واقعیت نگر میباشد که به دور از هرگونه تبعیض و تفریط و افراط مسائل واقعی را بیان و ارائه می نماید که ما خاطر ارج نهادن به رسالت پاک و بی منت رسانه ای خود راه دوم را برمی گزینیم .

۱-در مورد اهم مسائل عمرانی که از سال ۹۰ تاکنون پیگیری شده است می توان به مسائل زیر اشاره نمود : افتتاح پروژه تقاطع امام حسین (ع) – باز شدن کامل پل گرگر پس از سه سال بسته بودن – شروع کارهای عمرانی در سطح شهر از جمله آسفالت خیابان شریعتی – عمار – روکش های آسفالت های پشت بانک ملی و همسان سازی پیاده روهای معابر سطح شهر

۲- در مورد اعتباراتی که پیگیری تا به شهرستان اختصاص یافت از سال ۹۰ تاکنون به شرح زیر است:

افزایش اعتبار عمران شهری از ۱.۵ میلیارد تومان به ۵.۵ میلیارد تومان و در سال ۹۳ به ۶.۵ میلیارد تومان –  برخورداری روستاها از بهسازی طرحها منجمله از سال ۹۳ تاکنون ده میلیارد تومان برای احداث مدارس روستایی هزینه گردیده و پرداخت ۴۴۶۲ وام مقاوم سازی در روستاها

۳-درمورد مسائل مربوط به کشاورزان اهم مسائل پیگیری شده به شرح زیر است:

پیگیری اجرای طرح مقام معظم رهبری و بهره برداری از طرح داریون ۳ – بهره برداری از تعدادی از گلخانه ها

۴- در مورد پیگیری مسائل مذهبی – دینی – ملی و فرهنگی و ورزشی به شرح زیر است:

اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی در کلیه مناطق شهری و روستایی + برگزاری مسابقات وزنه برداری جوانان کشور

۵- درمورد بزرگداشت شخصیتهای ملی – مذهبی – علمی شهرستان به شرح زیر است:

همایش علامه سید نعمت اله جزایری – برنامه استقبال باشکوه از ضریح مطهر امام حسین (ع) – برگزاری یادواره شهدای طلاب

۶- در مورد حل و فصل مسائل و اختلافات ملکی کشاورزان منطقه می توان به این مسائل اشاره نمود :  حل معضل ۳۵ ساله اختلافات ملکی روستای عرب حسن – حل مشکلات اجرایی طرح مقام معظم رهبری با تشکیل کارگروه خاص و پیگیری مشکلات موضوعات پرورش ماهی

۷-در مورد پیگیری مسائل و مشکلات عشایر می توان به نکاتی اشاره نمود:

پیگیر موضوعات مربوط به طرح اسکان عشایر میان بندان

۸- در مورد انجام کارهای عمرانی در سطح روستاها و بخشها اهم اقدامات به شرح زیر است : اتمام جاده  شوشتر اهواز بعد از روستای دیلم و در محدوده بندقیر – جاده های روستایی کنار دز و حاشیه گرگر با همکاری و پیگیریهای مستمر

۹-در مورد ایجاد شهر و بخش های جدید می توان به نکاتی اشاره نمود:

ایجاد شهر جدید سرداران – راه اندازی بخش مصوب میان آب با همکاری و پیگیری نماینده

لازم است مخاطبان این مقاله را یادآور شویم که مصداق عینی تمام موارد ذکر شده با اندکی تامل و بررسی مشخص است لذا علاوه بر  اینکه باید به این نکته توجه داشت که خدمت بدون منت به مردم از وظایف مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میباشد و هیچگونه منتی بر مردم وجود ندارد اما اشاره به موضوعات مشروح مذکور جهت تفکیک حق از باطل و روشن نمودن اهداف افرادی میباشد که حیات سیاسی  و منافع زودگذر دنیوی خود را در تخریب دیگران و بحرانی و متشنج نمودن فضای سیاسی شهرستان میدانند.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4645

۱۱ نظر

  • نگاه به مسئولین باید از روی انصاف باشد نه از روی مشکلات شخصی.سفیر شوشتر شما تنها سایت در شهرستان هستید که به فکر شهرستان هستید. رسالت کار خبرنگار تخریب کردن افراد نیست لطفا نگرش خودتون رو عوض کنید و از سفیر شوشتر یاد بگیرید.

  • خوشم میاد موشکافانه و با دقت و اطلاعات کامل متن مینویسید.باید همه با مسئولین کمک کنیم.آقاییون پریچه و رسایی خسته نباشید از شما تشکر میکنم

  • سلام خدمت سفیر شوشتر من مطلبى در شوشتر نامه از اقاى … خطاب به استاندار در خصوص سهم شوشتر ازتغیرات مدىرىتى دىدم اولا مگر تغییرات سهمىه بندى شده???!!! تغییرات براساس ضروت باملاک و معیارهاى قانونى به تشخىص متولى امراست @ دوما کجاى درتشکیلات دولت اراذل بر. افاضل مقدم شدند چرا ایشان ناامنى روانى درجامعه بوجود مى اورند?? اگر اىشان بهر دلیلى دل پرى از فرماندار دارند چراخودرا مدافع مردم معرفى مىکند چرابه زمان مدىرىت خودش درشوراى شهر برنمیگردد واله مطالب وى مغرضانه هستند بنده سالهاست اورا ازنزدک شناخته انچه میگوىد عوامفرىبى است عملکردش رادر شورا و شهردارى مورد بررسى قرار دهید تا باگفتارش مقاىسه شوند اىنها باندی شدند فقط دنبال تفرقه واىجاد شکاف قومى هستند تا براى. خودشان کلاهى بدوزند مردم شهرستان شوشتر عاقل وداناىند وتحت تاثیر نظرات تفرقه انداز قرار نمیگیرند

  • سلام بر سفیر شوشتر ازاىنکه جواب مطلب اقاى … را منصفانه دادى سپاسگزارم انشا …ا بقیه ساىتها چنین باشند سالها با اقاى … اشناىى دارم متاسفانه انچه میگوىد ازروى اغراضهاى شخصى و همیشه دنبال جلب توجه ومطرح کردن خود بوده وقتى گفته نقاط ضعف و قوت مدىرىت شهرستان را. بگو خداىش انصاف را رعاىت نمى کند فقط روىه تفرقه انداز و حکومت کن را دنبال مىکند توى اىن موقعىت دامن زدن به اختلاف زهر مهلک براى جامعه چرا اىشان به خطبه قاصعه امام على ع که در مورد وحدت واتحاد است صحبت نمى کند اگر راست مى گوىد?????!!!!!

  • آقای خبرنگار حرفه ای امروز آقای شهردار رو نقد میکنه فرداش باهاش مصاحبه میکنه.به نظر شما چرااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سفیر شوشتر خدا وکیلی شهردار و فرماندار خوبی داریم.شما رسالت یک رسانه رو انجام بدید و با همه مسئولین در تعامل برای پیشرفت شهرستان باشید.

  • اقای خبرنگار چرا داری باکامنتهای ساختگی برای خودت پپسی باز می کنی پرا رسالت خودت را زیر پا می گذاری ایا از وضعیت مدیران شهر راضی هستی ایا ازوضعیت مدیر بی لیاقت اداره ورزش وجوانان راضی هستی ایا از امنیت اجتماعی شهر راضی هستی ایا ازعقب ماندگی شهر راضی هستی ایا این خدماتی که نام بردی دیگر شهر مشکلی ندارد یا اسپانسر شما ازشما این را خواسته که خدانکند اینطور باشد که خبرنگار خبرفروش بشود که با اطلاعی که دارد دست به دست می شود دارید این کاره میشوید از عاقبت وعواقب جوانان بیکار ناامنی موجود ومشکلات شهر بترسید که فرماندار ونماینده نه ماندنی هستند ونه شفاعت کننده روز جزا در این ایام محرم از عواقب کارخود بترسید.

  • بدون توجه به هر حزب و هر مسولی با گذری در شهر و دیدن وضعیت نابسامان مدیریتی در همه زمینه ها میتوان به سوءمدیریت مسولین شوشتر پی برد. وضعیت بد آسفالت خیابانها،فضای سبز شهری،ساحل سازی رودخانه،کفپوش پیاده روها ،روشنایی معابر و خیابانها و.. اختصاص پایین ترین بودجه های عمرانی به شوشتر، عدم توان احداث زیرگذر سپاه بعنوان یک نیاز حیاتی شهر ،نزول رتبه شوشتر از نظر جایگاه در استان و قرار گرفتن در کنار روستاهایی که بتازگی به شهر تبدیل شده اند ، اسکان عشایر استانهای همجوار در محدوده شوشتر و مشکلات پیرامون این کار مغرضانه و هدفدار و.. جزئی از مشکلات عدیده شوشتر است که بدلیل عملکرد ضعیف مسولین روز به روز در حال افزایش است.

  • سفیر شوشتر عزیز
    می دانم به احتمالا زیاد این کامنت را منتشر نخواهی کرد ولی بدان رسالت خبرنگاری رسالتی است که از وجدان پاک نشأت می گیرد اگر به هر دلیلی مردم را رها کنی و به … و … بچسبی مردم متوجه میشن و شما را نمی بخشند بنابراین بیا و از خر شیطون پایین بیا و با مردم باش و چشم بسته از اونا دفاع نکن که در ازای آن مسؤول هستی و باید در روزی که هیچ فریادرسی برای انسان نیست پاسخگو باشی.

  • احسنت به این قلم !!!!
    گویی در این شهر همه تماشاچی هستن و همه کارها را فرماندار محترم !!! در حال انجام دادنشون است .
    ایشون در آنِ واحد هم امورات کشاورزی را انجام داده و هم آسفالت کرده و هم تأسیس شهر را در برنامه خود داشته و هم مرجع تقلید بوده و به رتق و فتق مسائل مذهبی و دینی پرداخته و هم ورزش این دیار را به قله رسونده و هم ……
    در واقع در این شهر نه رئیس کشاورزی داریم که او کار کند و نه رئیس راه و ترابری داریم و نه ……..

    آقا حداقل متولی بخشی از کارها را برای اون اسپانسرت یعنی برای … محترم شهرستان!!! بذار تا اون هم طرفی ببندد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: