کد خبر : 9740
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 5:55
474 views

اعمال محدودیت های جدید برای خوزستان/ کاهش تعداد کارکنان حاضر در ادارات خوزستان به ۱۰ درصد تا پایان سال/ممنوعیت ورود و خروج به استان

اعمال محدودیت های جدید برای خوزستان/ کاهش تعداد کارکنان حاضر در ادارات خوزستان به ۱۰ درصد تا پایان سال/ممنوعیت ورود و خروج به استان

 استاندار خوزستان اعلام کرد: ادارات و ارگانهای غیرضروری در استان به منظور کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹، از فردا – هفدهم اسفند – تا پایان سال تنها با حضور ۱۰ درصد از کارکنان فعال خواهند بود. قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان اظهار داشت: پیش از این فعالیت ادارات غیرضروری

 استاندار خوزستان اعلام کرد: ادارات و ارگانهای غیرضروری در استان به منظور کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹، از فردا – هفدهم اسفند – تا پایان سال تنها با حضور ۱۰ درصد از کارکنان فعال خواهند بود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان اظهار داشت: پیش از این فعالیت ادارات غیرضروری با ظرفیت ۳۰ درصد بود که به دلیل افزایش بار مراجعات این رقم،  باید به ۱۰ درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت جدی تر اعمال شود افزود: انتظار داریم که مردم در موارد غیرضروری به ادارات مراجعه نکنند همچنین  باید ورود و خروج به استان با جدیت بیشتری کنترل شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد گفت: ورود و خروج به شهرستان های قرمز استان همچنان ممنوع است و از مردم انتظار داریم که از سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا بتوانیم دوره اوج بیماری را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه برای مهار بیماری به همت و عرم همگانی مردم نیاز داریم افزود: نظارت بر اصناف باید به صورت ویژه اجرا شود و دستفروشان باید جمع آوری شوند. ما هدفمان خدمت به مردم و به ویژه اصناف است اما وظیفه اصلی ما در وهله نخست ، صیانت از جان و سلامت مردم است.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر تفاوت ویروس انگلیسی با نوع قبلی از نظر قدرت انتشار و نحوه عملکرد وتاثیر بر بدن افراد، گفت: تمام تلاش خود را می کنیم که اقدامات موثری برای جبران ضرر کسبه انجام دهیم. من تمام تلاش خود را انجام می دهم که مجوزات لازم برای فعالیت بازاریان را بگیریم بگونه ای که به زندگی و منبع روزی و رزق آنها لطمه نخورد.

وی عنوان کرد: با هماهنگی وزیر کشور مشوق های خوبی برای اصناف و بازاری های استان در نظر گرفته شده که در کمیته اقتصادی به تصویب رسید و از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: از امروز محدودیت‌های ترافیکی در ورودی و خروجی استان و همچنین در سطح شهر های قرمز و نارنجی اعمال خواهند شد  تا بتوانیم وضعیت انتشار ویروس را محدود کنیم. اگر این ویروس به استان‌های دیگر سرایت کند کنترل آن از دست وزارت بهداشت و کشور خارج می‌شود لذا محدودیتهای یک هفته ای  اجرا می‌کنیم و از نیروی انتظامی، ارتش و  بسیج دراین راستا کمک خواهیم گرفت.

 فرمانداران در تصمیماتشان قاطع باشند

وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز محدودیت های بیشتری اعمال خواهیم کرد افزود: با توجه به وضعیت استان باید نظارت و کنترل بیشتری داشته باشیم. مدیرانی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کم‌توجهی کنند در مرحله اول، تذکر و سپس به آنها اخطار می دهیم و در ادامه به هیات تخلفات معرفی می‌شوند و اگر باز هم بی اعتنا بودند آنها را به دادسرا معرفی می کنیم.

سلیمانی دشتکی گفت: فرمانداران از برگزاری هرگونه مراسم مرتبط به هر شخصی باید جلوگیری کنند و قاطعانه اجازه برگزاری مراسم را ندهند چرا که ممکن است صدها نفر بر اثر برگزاری مراسم راهی بیمارستان ها شوند.

۳۰مورد میانگین روزانه فوت در استان  

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در بسیاری از موارد و همچنین در پروژه های مهم استان خیلی خوب با ما همکاری می کنند اما سلامتی مردم برای ما بسیار مهم است و اجازه نخواهیم داد مراسمی با جمعیت بالا برگزار شود. آمار روزانه ۳۰ فوت در استان فاجعه بار است لذا باید کاری کنیم که این آمار روند کاهشی داشته باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: ما از روی دلسوزی این موضوع را عنوان می‌کنیم و این نباید بهانه حاشیه‌سازی برای برخی افراد شود. بالاخره نمایندگان در کنار ما در حال تلاش هستند و نباید زحمات آنها را نادیده بگیریم. از رسانه ها انتظار داریم وحدت و همدلی مسئولان استان را بیشتر نمایان کنند متأسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که با همه آنها برخورد خواهیم کرد.

ممنوعیت ورود و خروج به استان 

وی با اشاره به اینکه ورود و خروج به استان همچنان ممنوع است گفت: خروج پلاک های بومی و ورود پلاک های غیر بومی به استان ممنوع است و در موارد ضروریهم  لازمه ورود کسانی که قصد ورود به استان را دارند در دست داشتن تست منفی کرونا است.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: آن دسته از افراد غیربومی که وارد استان شده اند اجازه خروج به آنها داده می‌شود. ورودی و خروجی های استان و شهرستان ها باید طبق شیوه نامه های بهداشتی به صورت جدی کنترل شود.
 در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.مرجع / ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر