کد خبر : 5410
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1393 - 16:28
622 views

استقرار «پلیس‌گردشگر» در آبشار جهانی شوشتر

استقرار «پلیس‌گردشگر» در آبشار جهانی شوشتر

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شوشتر از تفاهم با پلیس راهور برای ایجاد پلیس گردشگر در این شهر تاریخی خبر داد. به گزارش سفیر شوشتر، دادبه سلمان یادآور شد: واحد «پلیس گردشگر» مفهوم جدیدی از گردشگری است که در برخی کشورها به تازگی اجرا شده است. این واحد وظیفه اطلاع‌رسانی و حفاظت از گردشگران را در

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شوشتر از تفاهم با پلیس راهور برای ایجاد پلیس گردشگر در این شهر تاریخی خبر داد.

به گزارش سفیر شوشتر، دادبه سلمان یادآور شد: واحد «پلیس گردشگر» مفهوم جدیدی از گردشگری است که در برخی کشورها به تازگی اجرا شده است. این واحد وظیفه اطلاع‌رسانی و حفاظت از گردشگران را در مناطق گردشگری دارد. ایجاد حس امنیت و حمایت از حقوق گردشگر داخلی و خارجی و آگاهی دادن درباره مشکلات احتمالی و قوانین شهری از دیگر وظایف پلیس گردشگر است.

او با بیان این‌که در فاز نخست تفاهمی با پلیس راهور شوشتر شده است تا تعدادی از نیروهای این پلیس آموزش داده شوند، افزود: نیروهای این واحد دوره ضروری آموزش مبانی گردشگری پلیس را باید بگذرانند. مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شوشتر و پایگاه جهانی سازه‌ی آبی شوشتر برای نخستین‌بار این مفهوم را در قالب تفاهم‌نامه‌ای با پلیس راهور شوشتر به اجرا می‌گذارند.

به گفته‌ سلمان، دانش‌های مقدماتی لازم که در این دوره آموزشی تدریس می‌شود شامل شوشترشناسی مقدماتی، آدرس و نشانی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شوشتر، آدرس و نشانی مراکز تسهیلات گردشگری مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، پارک‌ها و … آدرس و نشانی‌های مورد اضطرار راهنمایی در مورد مقاصد گردشگری بعدی قوانین راهنمایی جاری در شهر و دیگر اطلاعات مفید مورد نیاز گردشگران، است.

سلمان گفت: براساس تفاهم صورت گرفته در این طرح که با همکاری پلیس راهور اجرا می‌شود، ۱۸ نفر از واحد پلیس در این دوره‌ی آموزشی حضور خواهند داشت و در پایان، گواهینامه‌ای را با امضای پایگاه سازه‌های آبی، مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شوشتر و پلیس راهور دریافت می‌کنند.

منلبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر