استاندار خوزستان تاکید کرد: مطالبات آموزش و پرورش باید وصول شوند

استاندار خوزستان گفت: مطالبات یکصد و ۳۰ میلیارد تومانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان طی یک همکاری منسجم و همگانی باید وصول تا بدین ترتیب فرهنگ رعایت حقوق به حق آموزش و پرورش نیز همگانی شود.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی شنبه در شورای آموزش و پرورش استان که در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت : ۷۵ میلیارد تومان از مطالبات آموزش و پرورش مربوط به ماهشهر و منطقه آزاد پتروشیمی است که وصول این مطالبه به طور جدی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به رتبه حائز اهمیت استان خوزستان در مقوله پروژه مهر بیان کرد: کسب این رتبه مرهون زحمات فرمانداران به عنوان مهم ترین اهرم های اجرایی شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان ها، در راستای همکاری با سایر دستگاه های ذیربط و ادارات آموزش و پرورش است، چنین رویکردی مبنایی برای استمرار این اقدامات طی سال های آتی خواهد بود که البته لازمه تداوم چنین امری برگزاری متوالی شورای آموزش و پرورش در شهرستان ها با نظارت و پیگیری فرمانداران ۲۷ گانه شهرستان های  استان است.

استاندار خوزستان با تصریح بر اینکه نهادینه کردن روحیه ورزش دوستانه در بین دانش آموزان را یک رسالت خواند و گفت: نقطه شروع هر فعالیت و اقدامی، ایجاد علاقه است، بنابراین ایجاد علاقه به ورزش رسالتی است که ما به جامعه دانش آموزان استان  در سطح آموزش و پرورش به عهده داریم.

مقتدایی ادامه داد: خروجی چنین اقداماتی باید به طور تخصصی پیگیری شده تا به طور واضح بدانیم این پروسه چه خروجی شایان توجهی برای ورزش استان دارد که انتظار می رود خروجی آن شاخص شدن ورزش استان در تمامی رشته ها باشد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم تعیین مشاوران پژوهشی و آموزشی از بین نخبگان استان خوزستان عنوان کرد: در سطوح و لایه های مختلف آموزش و پرورش استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فعالان و نخبگانی وجود دارند که با تکمیل بانک اطلاعاتی متشکل از این افراد توسط دبیرخانه شورای آموزش و پرورش استان، افق و چشم انداز ملموس تری از روند انتخاب و تعیین چنین مشاورانی ترسیم خواهد شد.

وی یادآور شد: رتبه برخی از شهرستان ها در مقوله ارتقای سطح آموزشی و پژوهشی نسبتا مطلوب است اما خوزستان هنوز به جایگاه واقعی خود در این حیطه دست نیافته است و فرمانداران به عنوان عالی ترین مقام های اجرایی در حوزه شهرستان ها؛ باید بدانند که در برابر هرگونه رشد نرخ بی سوادی، کم سوادی، بزهکاری یا تخلف در استان مسئول و پاسخگو هستند.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4710

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: