کد خبر : 1907
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردین 1393 - 10:12
581 views

ارتش هرگز از دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است/ در برابر هر تجاوزی قاطعانه می ایستیم

ارتش هرگز از دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است/ در برابر هر تجاوزی قاطعانه می ایستیم

رئیس جمهور با بیان اینکه نیروهای مسلح همواره به این وصیت امام عمل کرده اند که “نیروهای مسلح در کار سیاسی دخالت نکنند”، گفت: ارتش هرگز در دسته بندی های سیاسی و بازیهای سیاسی مداخله نمی کند و هرگز از دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است. حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم روز

رئیس جمهور با بیان اینکه نیروهای مسلح همواره به این وصیت امام عمل کرده اند که “نیروهای مسلح در کار سیاسی دخالت نکنند”، گفت: ارتش هرگز در دسته بندی های سیاسی و بازیهای سیاسی مداخله نمی کند و هرگز از دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم روز ارتش که صبح امروز در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به روز ارتش، گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی که مقارن است با ایام ولادت باسعادت دخت نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه (س) به همه ملت بزرگ ایران، رهبر معظم انقلاب و همه نیروهای مسلح به ویژه آحاد پرسنل فداکار ارتش جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این روز یادگار امام راحل است، تصریح کرد: در روزهای اولیه پس از پیروزی انقلاب گروهک هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند مسئله انحلال ارتش را مطرح کردند و این امام بزرگوار بود که ارتش را امید ملت ایران را لقب داد و روز ۲۹ فروردین سال ۵۸ را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی که فرزندان به حق این آب و خاک است به حق نماد حرفه ای دفاع از میهن اسلامی هستند.

روحانی تاکید کرد: ارتش بدون نگاه به خط کشی های سیاسی و حزبی و فرقه ای همواره دفاع از آب و خاک و میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مدنظر قرار داده است.

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی های ارتش جمهوری اسلامی، گفت:این ارتش همان نیرویی است که پس از ۵۰ سال تبلیغ دیگران در پادگان ها آن روز که پای اسلام، مردم و انقلاب به میان آمد، خود را در کنار انقلاب و مردم قرار داد و افتخاری چون ۱۹ بهمن و ۲۱ بهمن را آفرید و انقلاب پیروز شد.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی هیچ گاه نظام را در سخت ترین روزهای خود تنها نگذاشته است، تصریح کرد: در سالهای اولیه سال ۵۸ نیروی زمینی و هوانیروز در مناطقی که آشوب طلبان به تحریک قدرت های بیگانه می خواستند کشور را دچار مشکل کنند، با حضور خود لیاقت و صلاحیت خود را در جامعه نشان داد.

روحانی یادآور شد: ارتش به حق نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردمسالاری است و در همه صحنه های ۳۵ سال گذشته انقلاب و در فراز و نشیب ها در خط مقدم دفاع از کشور و نظام و میهن و رهبری قرار گرفت.

روحانی افزود: در دوران دفاع هشت ساله همین گونه به وظیفه، شرف، مردانگی و عزت خود عمل کرد و در صدها عملیات بزرگ و کوچک حضور پیدا کرد.

وی گفت: در آنجا که سپاه در عملیات بود در کنار سپاه ایستاد و با توپخانه های نیروهای خود در جنگ تحمیلی در برابر متجاوزان مقاومت کرد و فرماندهان عزیزی در این راه تقدیم نمود از نامجو و فلاحی گرفته تا فکوری ، بابایی، شیرودی، کشوری و صیاد شیرازی و دهها فرمانده بزرگ در این راه تقدیم نمود.

وی با بیان اینکه ارتش ایران امروز از خودکفایی و نوآوری برخوردار است، افزود: ارتش علاوه بر دانش محور بودن، همواره اخلاق مدار و ولایت مدار بوده است. عشق پرسنل به قرآن، پیامبر، اهل بیت و ولایت فقیه نشانگر ولایت مداری این نهاد نظامی مردمی و انقلابی است.

رئیس جمهور همچنین مذاکره کنندگان در عرصه دیپلماسی را سربازان صلح نامید و گفت: اگر امروز نیروهای دیپلماسی شما و افسران میدان صلح در مبارزه سیاسی و در مذاکره منطقی با قدرت در صحنه جهانی حضور دارند و در مذاکره با قدرت های بزرگ شجاعانه از منافع کشور دفاع می کنند پشتوانه آنها رای مردم، نظر مردم، هدایت رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی است.

روحانی ادامه داد: ما در مذاکرات به دنیا اعلام کردیم و می کنیم که اهل تجاوز نیستیم، اهل جنگ نیستیم بلکه اهل منطق هستیم. اهل گفتگو هستیم و به هیچ کشوری تجاوز نمی کنیم اما در برابر هر تجاوزی قاطعانه می ایستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح افزود: همین اقتدار نیروهای مسلح و حمایت های مردم دلیر ماست که مسئولین مذاکره و خط مقدم دیپلماسی را توانمند ساخته است تا از منافع کشور به خوبی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه ارتش در کار سیاسی دخالت نمی کند، یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی همواره نشان داده است که به وصیت امام راحل عمل کرده است که او فرمود” نیروهای مسلح در کار سیاسی مداخله نکنند” ضمن اینکه نیروهای ارتش باید به مسائل سیاسی آگاهی داشته باشند اما هرگز در مسائل و بازیهای سیاسی مداخله نمی کنند.

روحانی تصریح کرد: هرگز ارتش از دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده و همواره دنبال دفاع از کشور، میهن و نظام بوده است.

رئیس جمهور، ارتش و سایر نیروهای مسلح را لنگر ثبات منطقه نام برد و گفت: نیروهای مسلح ما پایگاهی برای ثبات کل منطقه آشوب زده خاورمیانه هستند.

وی افزود: امروز همسایگان ما باید بدانند که ارتش ایران و سایر نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت در کل منطقه هستند و همه کشورهای منطقه که می خواهند به طور مستقل زیست کنند می توانند به نیروهای مسلح این سرزمین اتکا داشته باشند.

رئیس جمهور نیروهای مسلح ایران را نیروهای مردمی دانست و گفت: نیروهای مسلح ما، نیروهایی هستند که همواره در کنار مردم هستند و در مسیری که خواست مردم است به عنوان نیروی مسلح مردمی از امنیت کشور دفاع کرده و می کنند.

روحانی افزود: نیروهای مسلح ما همانند ارتش برخی کشورهای دیگر نیستند که اگر قیام و انقلابی رخ دهد وارد صحنه شوند و مردم را کنار بزنند و به فکر تصاحب قدرت باشند.

وی تاکید کرد: ما بر خلاف کشورهای منطقه در طول این ۳۵ سال شاهد قدرت نظامی نبودیم و گردش قدرت در ایران در چارچوب قانون و بدون هر گونه خشم و خشونت صورت گرفته است.

روحانی با اشاره به وظیفه شناسی نیروهای مسلح ایران ادامه داد: ارتش همواره با اقتدار و انضباط بوده است و در همه امور به خصوص امور مالی که برای صرف هر ریال شناسنامه دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت ارتش ما اتکا به معنویت و ایمان است، گفت: ما ارتشی مجهز و بازدارنده داریم که هرگز به هیچ کشوری تجاوز نکرده ایم اما همواره در برابر تجاوز دیگران به خوبی مقاومت کرده ایم.

وی با اشاره به وحدت و اتحاد و هماهنگی میان نیروهای مسلح ایران، تصریح کرد: این هماهنگی، وحدت و اتحاد حاکم بر نیروهای مسلح و فرماندهی واحد توام با معنویت همواره توانسته است قدرتی بازدارنده در برابر چشم طمع دیگران باشد.

روحانی افزود: ایران اسلامی با وجود چنین فرزندان دلیر و شجاع هرگز اجازه نخواهد داد تجاوزی در این کشور شاهد باشیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: کاری که نیروهای مسلح ما در صحنه های مختلف نشان داده اند دشمن را آگاه کرده است که این سرزمین، سرزمین شیران است و اجازه نخواهند داد نسبت به این سرزمین قصد شوم و توطئه ای را اجرا کنند.

وی اتحاد و وحدت میان مردم و نیروهای مسلح را طلایی دانست و گفت: به خاطر این رابطه طلایی امروز به جشن و سرور نشسته ایم.

رئیس جمهور گفت: ارتش امروز شجره طیبه است که ریشه اش مستحکم است و در همه صحنه ها حاضر برای ایثار و فداکاری است.

وی امنیت کشور را به خاطر وجود نیروهای مسلح در کنار فرماندهی عالم و فقیه دانست و گفت: به امید پیروزی همه ملت ایران و نیروهای مسلح در همه صحنه ها از جمله صحنه اقتصاد و فرهنگ که امسال سال فرهنگ و اقتصاد است.

روحانی خاطرنشان کرد: امسال از همه نیروهای مسلح و مردم می خواهیم تا فرصت لازم را برای بازسازی اقتصاد ملی، توسعه فرهنگی و اجتماعی به دولت منتخب بدهند و با حضور خود در همه صحنه ها، شاهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و فعالیت بیشتر در صحنه های اقتصادی و فرهنگی باشیم.

روحانی در پایان خاطر نشان کرد: روز ارتش یعنی روز قدرت ملت ایران، روز اتکای مردم به نیروهای مسلح مردمی، روز فداکاری و ایثار. روز ارتش یعنی روز شادابی همه نیروهای مسلح و روز ارتش پایه وحدت و اتحاد بیشتر در میان صفوف مستحکم نیروهای مسلح است.

مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر