کد خبر : 1755
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 8:30
638 views

آب تمام شهرهای خوزستان روزانه کیفیت سنجی می شود

آب تمام شهرهای خوزستان روزانه کیفیت سنجی می شود

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفا خوزستان از انجام آزمایش‌های میکروبی، بیولوژیکی و آنالیزهای فیزیکی و شیمیایی در تمام شهرهای استان بصورت روزانه خبر داد. به گزارش سفیر شوشتر،دکتر ملک تاج اسکندری مکوند با اعلام این مطلب افزود: نظارت بربهداشت آب شرب شامل دو بخش آزمایشگاه‌ها و کنترل کیفی شهرهای تابعه می‌باشد که آنالیزهای شیمیایی

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفا خوزستان از انجام آزمایش‌های میکروبی، بیولوژیکی و آنالیزهای فیزیکی و شیمیایی در تمام شهرهای استان بصورت روزانه خبر داد.

به گزارش سفیر شوشتر،دکتر ملک تاج اسکندری مکوند با اعلام این مطلب افزود: نظارت بربهداشت آب شرب شامل دو بخش آزمایشگاه‌ها و کنترل کیفی شهرهای تابعه می‌باشد که آنالیزهای شیمیایی و میکروبی شهرهایی که آزمایشگاه ندارند در آزمایشگاه ستاد و سایر شهرها (آبادان، خرمشهر، دزفول، ایذه، شوشتر، ماهشهر،بهبهان، امیدیه و…) خود آنالیزهای میکروبی، بیولوژیکی و برخی ازآنالیزهای شیمیایی را انجام می‌دهند.

وی متذکرشد:آزمایشگاه اکثرشهرهای استان به دستگاه هدایت سنج مجهز بوده وهدایت الکتریکی را خودانجام داده و ثبت می‌کنند. عضو هیات علمی دفتر تحقیقات و استانداردهای مهندسی آب وزارت نیرو با مطلوب خواندن آب شرب تمام شهرهای استان از نظر بهداشتی خاطر نشان کرد: مطلوبیت کلرباقیمانده و باکتریولوژی آب شرب اکثر شهرها بیش از ۹۹ درصد و در برخی شهرها نیز ۱۰۰ درصد است. دکتر اسکندری مکوند با بیان اینکه شستشوی شبکه و مخازن در صورتی که میزان HPC باکتریهای هتروتروف بیش از ۲۵۰ تا ۵۰۰ باشد نیاز به شستشو دارند اذعان داشت: بمنظور ارتقا سطح کیفی آب شرب تا کنون ۸۰ درصد مخازن آب استان که نیاز به شستشو داشته اند لایروبی، شستشو و گندزدایی شده اند.

وی افزود: شستشوی مخازن آب پاک با استفاده از روشهای تدوین شده استاندارد و با رعایت نکات ایمنی توسط نیروهای فنی و عملیاتی تاسیسات و کنترل کیفیت بهره برداری ادارات تابعه و با نظارت و کنترل کارشناسان کنترل کیفیت و بهداشت ستاد به نحو مطلوب در شهرهای اندیمشک، ایذه، باغملک، قلعه تل، بهبهان، چمران، حسینیه، خرمشهر، مینوشهر، دزفول، دزآب(امام)، سردشت زیدون، رامهرمز لالی و مسجدسلیمان به اتمام رسیده و شستشوی مخازن مابقی شهرهای استان طبق برنامه زمانبندی شده در حال انجام است.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفا استان، شرکت در جلسات مرکز بهداشت، محیط زیست و استانداری و آبفا کشور جهت پاسخگوئی به موارد مرتبط آب و فاضلاب و پاسخ به نامه‌های وارده از بهداشت، استانداری، محیط زیست، آبفا کشور، نامه‌های مردمی، فرمانداریها و…. را از دیگر اقدامات و وظایف این واحد عنوان کرد. گفتنی است: ۲۵ آزمایشگاه تخصصی در زمینه فیزیک، شیمی، فاضلاب، بیولوژی و باکتریولوژی با مرکزیت اهواز به عنوان معتمد محیط زیست، کنترل کیفیت آب در شهرهای خوزستان را بر عهده دارند.

منبع:روزنامه ابتکار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر