کد خبر : 2899
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1393 - 14:30
659 views

کتابخانه، مرکزی برای نخبه پروری و دانش اندوزی و تربیت اسلامی است

کتابخانه، مرکزی برای نخبه پروری و دانش اندوزی و تربیت اسلامی است

رئیس مجمع جهانی اهل بیت استان خوزستان در سفر به روستای بندقیر کتابخانه عمومی مشارکتی شهدای روستای بندقیر و همچنین اولین دفتر روستایی مجمع جهانی اهل بیت را در روستای بندقیر افتتاح کرد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهدای بندقیر و افتتاح مجمع جهانی اهل بیت

رئیس مجمع جهانی اهل بیت استان خوزستان در سفر به روستای بندقیر کتابخانه عمومی مشارکتی شهدای روستای بندقیر و همچنین اولین دفتر روستایی مجمع جهانی اهل بیت را در روستای بندقیر افتتاح کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهدای بندقیر و افتتاح مجمع جهانی اهل بیت در روستای بندقیر شهرستان شوشتر گفت: کتابخانه های عمومی دانشگاه عمومی برای همه مردم است.

به گزارش سفیرشوشتر، آیت الله جزایری در مراسم جشنی که به مناسبت نیمه شعبان و میلاد مسعود حضرت مهدی (عج) همزمان با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای بندقیر در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، گفت: شیعه صاحب دارد. امام زمان صاحب و ولی ما است. در عصر غیبت، امام زمان ما را تنها در وادی حیرت رها نکرده است.

در حدیثی حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند: و اما الحوداث الواقعه، فارجعوا الی رواه حدیثنا، فانهم حجت الله علیکم و انا حجت الله علیهم» – و اما در حوداث اتفاقیه، پس رجوع کنید به راویان حدیث ما (فقها و مجتهدین)، که آنان از ناحیه‌ی من حجت‌اند بر شما و من حجت خدا هستم بر آنان. این حدیث ولایت عامه را اثبات می کند.

آیت الله موسوی جزایری به قضیه تاریخی  فتوای اشتباه شیخ مفید و عنایت غیبی امام عصر(عج) اشاره کرد و افزود: شخصی روستایی خدمت شیخ مفید رسید و سؤال کرد: «زنی حامله فوت کرده و حملش زنده است؛ آیا باید شکم این زن را پاره کرده و طفل را بیرون بیاوریم و یا این که با آن حمل، او را دفن کنیم»؟ شیخ پاسخ داد: «با همان حمل، او را دفن کنید.»! آن مرد برگشت.

در میان راه دید سواری از پشت سر می‏تازد و می‏آید، چون نزدیک رسید، گفت: «ای مرد، شیخ فرموده است که شکم آن زن را پاره کرده و طفل را بیرون آورده و زن را دفن کنید». آن مرد چنین کرد. پس از چندی ماجرا را برای شیخ نقل کردند. شیخ فرمود: «من کسی را نفرستادم و معلوم است که آن شخص صاحب الامر (عج) بوده است. حالا که در احکام شرعیه خطا می‏کنم، همان بهتر که دیگر فتوا ندهم».

لذا به خانه رفت و در خانه را بست و بیرون نیامد و پاسخ مراجعین را نمی‏داد. تا اینکه از سوی حضرت ولی عصر(عج) توقیعی (نامه‏ ای) برای شیخ بیرون آمد با این مضمون که: «وظیفه‏ ی شماست که فتوا بدهید و وظیفه‏ ی ماست که شما را حمایت کرده و نگذاریم که در خطا بیافتید». پس از این دستور، شیخ بار دیگر بر مسند فتوا نشست.

رئیس حوزه های علمیه استان تصریح کرد: کتابخانه های عمومی دانشگاه عمومی برای همه اقشار مردم است. در این دانشگاه یادگیری مادام العمر وجهه همت مسئولان است. بنابراین می توان کتابخانه عمومی را مرکزی برای نخبه پروری و دانش اندوزی و تربیت اسلامی قلمداد کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز رضایت از عملکرد لفته منصوری مدیر کل کتابخانه های عمومی و همکارانش اظهار داشت: فعالیت های مجدانه و توسعه عادلانه کتابخانه های عمومی در مناطق حاشیه شهرها و روستاها که در سالهای اخیر توسط آقای منصوری و همکارانش صورت گرفته است مایه خرسندی و مباهات ما است.

رئیس دانشگاه بین المللی امیرالمومنین(ع) اهواز از مردم بویژه جوانان و نوجوانان درخواست کرد: با عضویت در کتابخانه های عمومی از کتابها و دیگر منابع در جهت رشد فردی و اجتماعی و ساختن جامعه ای پویا با نشاط و اسلامی استفاده کنند.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت استان خوزستان در این سفر علاوه بر افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی شهدای  روستای بندقیر، همچنین اولین دفتر روستایی مجمع جهانی اهل بیت را در این روستا افتتاح کرد.

در این مراسم علاوه بر حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده؛ لفته منصوری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و هیأت همراه، حجج اسلام شیخ پیمان علی نژاد و شیخ رضا کلاه کج از مسئولان مجمع جهانی اهل البیت (ع) استان، حیدر نجفی فرماندار شهرستان شوشتر، حجت الاسلام و المسلمین سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و بخشداران گوریه و میان آب و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتطامی و شهرداران و اعضای شوراهای شهرستان شوشتر حضور داشتند.

این مراسم باشکوه به همت پایگاه مقاومت سید حسن نصر الله و دهیار و شورای اسلامی روستای بندقیر برگزار شد.

منبع:ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر