کد خبر : 6728
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 خرداد 1394 - 9:39
593 views

چیت‌چیان: طرح انتقال نمک دریاچه سد گتوند اجرایی می‌شود

چیت‌چیان: طرح انتقال نمک دریاچه سد گتوند اجرایی می‌شود

به گزارش سفیر شوشتر، ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری و زهکشی شرق شعیبیه با حضور وزیر نیرو، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد. حمیدرضا چیت چیان در این مراسم اظهار داشت: در استان خوزستان دولت به دنبال تحقق یک حرکت جهادی ماندگار است، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

وزیر نیرو در شوشتر

به گزارش سفیر شوشتر، ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری و زهکشی شرق شعیبیه با حضور وزیر نیرو، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

حمیدرضا چیت چیان در این مراسم اظهار داشت: در استان خوزستان دولت به دنبال تحقق یک حرکت جهادی ماندگار است، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بزرگ‌ترین طرح کشاورزی کشور در خوزستان در حال اجرا است.

وی افزود: خوشبختانه با استقرار دولت یازدهم با اجازه مقام معظم رهبری دولت توانست مبلغ ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این طرح عظیم هزینه کند.

وزیر نیرو عنوان کرد: در سال جاری آبی با کاهش ۴۵ درصدی نزولات آسمانی مواجه شدیم و به همین دلیل آورد رودخانه ها کمتر از گذشته شد.

وی بیان کرد: با دستور ویژه رئیس محترم جمهور کارگروهی برای رسیدگی به سد گتوند شامل وزارت خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، تیم مطالعاتی از دانشگاه تهران و شهید چمران اهواز بدون شک موضوع را رسیدگی و طرح انتقال نمک اجرایی  می‌شود.

چیت چیان گفت: نظرات گوناگونی در رابطه با سد گتوند ارائه می‌شود، بنده به عنوان مسئول آب کشور حتماً موضوع را رسیدگی کرده و وجود سد گتوند را طرح بسیار مفیدی برای منطقه می‌دانم، در سیلابی که اوایل امسال در استان خوزستان و شهرستان لالی به راه افتاد وجود این سد توانست سیلاب را کنترل کند در صورت عدم وجود این سد بدون شک سیلاب تا اهواز می‌رسید.

وی اظهار داشت: امسال با هماهنگی که با مجمع نمایندگان خوزستان داشتیم مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای آب آشامیدنی روستاهای خوزستان اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بیرگانی دوشنبه , ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

خوزستان طی هزاران سال یا سیلاب رودخانه ها بوجود امد و سیلاب جز اکوسیستم رودخانه هست و شماها با ساخت سدهای متعدد چرخش اکوسیستم پایین دست رودخانه ها رو ناقص کردید که باعث خشک شدن کلیه تالابها و ابگیرها و نیزارهای نیمه جنوبی و غربی خوزستان شده هنوز شب های معروف و خنک تابستانهای اهواز که با وزش باد بر این ابگیرها به اهواز میرسید یادمون نرفته.

انتخاب سردبیر