نماز جمعه تریبون مقدس اقتدار امت اسلامی است

علی بهرامی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر  امروز در گفتگو با سفیر شوشتر اظهار کرد: نماز جمعه به عنوان فریضه الهی و یک وظیفه شرعی در دین مبین اسلام ،ائمه ، احادیث ، آیات و روایات تایید بسیاری شده بر اقامه ی آن و به شکرانه پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر ایران از سال ۱۳۵۸ پس از اولین نماز جمعه توسط آیت الله طالقانی مرحوم(ره) در روز جمعه ۵ مرداد به آیین وحدت آخرین مبدل گردید، تا اجتماع با شکوه ملت مسلمان را برای نشادن دادن قدرت اسلام در این روز داشته باشیم.

وی افزود:نماز جمعه پایگاهی سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و مذهبی است و تریبونی است برای اعلام موجودیت مقتدرانه ی ملت اسلامی در روزگاری که دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین به دنبال ایجاد تفرقه و فتنه بین ملل اسلامی هستند، اهمیت نماز جمعه که بنابر فرمایش امام راحل همچون سنگری است و باید این سنگرها را پرکنیم و دوچندان جلوه می کنند.

بهرامی تصریح کرد:طبق فرامین امام راحل نماز جمعه یک نماز عادی نیست بلکه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است و ائمه جمعه بالاترین اجتماع را در سراسر ایران دارا هستند و مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت برگزاری هرچه با شکوه تر نماز جمعه تأکیید فراوانی داشتند.

ایشان خاطر نشان کرند:طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید هرچه می توانیم اجماع مردم و وحدت کلمه را تقویت کنیم و از مهمترین ابزارهایش نماز جمعه است .

وی در پایان گفت:جا دارد این روز را به همه ی مسلمانان ایران اسلامی ،روحانیت همیشه در صحنه و ائمه جمعه تبریک و تهنیت عرض کنیم و از خداوند متعال خواستاریم روز به روز بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بیفزاید.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=3502

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: