مستند «آخرین روزهای صفر» در شوشتر کلید خورد

 با همکاری پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر و بنیاد فرهنگی علامه شیخ شوشتری، مستند «آخرین روزهای صفر» در شوشتر کلید خورد.

به گزارش سفیر شوشتر، کارگردان مستند فاخر «آخرین روزهای صفر» اظهار کرد: مستند آخرین روزهای صفر به احوالات علامه کبیر حاج شیخ جعفر شوشتری می‌پردازد و نام این مستند به این دلیل آخرین روزهای صفر نام گرفته است که شیخ کبیر در روز ۲۸ صفر رحلت کرده‌اند.

مهرداد حق‌شناس خاطر نشان کرد: این مستند در ۴۵ دقیقه به سفارش سیمای مرکز خوزستان ساخته می‌شود و به‌زودی در اهواز با مراسمی خاص رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ نهادهای متولی در شهرستان شوشتر و استان خوزستان افزود: در شهرستان شوشتر پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر، بنیاد فرهنگی علامه شیخ شوشتری، شهرداری شوشتر، شهرداری بندر امام خمینی، صدا و سیمای خوزستان و عملیات غیر صنعتی پتروشیمی ماهشهر همکاری بسیار خوبی برای این مستند داشته‌اند.

این کارگردان افزود: بخشی از این مستند در شوشتر بازسازی شده و بخشی که برای صحنه‌های حضور شیخ در نجف اشرف است در روستای گرگر در نزدیکی شهرستان ماهشهر ضبط شده است.

حق‌شناس تاکید کرد: تاکنون رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، رئیس بنیاد مفاخر خوزستان، آیت‌الله رضا استادی، آیت‌الله موید قمی، آیت‌الله سید علی شفیعی در این فیلم درباره شخصیت علامه شیخ جعفر شوشتری صحبت کرده‌اند و قرار است آیت‌لله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نیز در نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این مستند به ایراد سخن بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: ضبط این مستند در شوشتر سه روز به طول می‌انجامد و از شوشتر به ماهشهر و بندر امام خمینی خواهیم رفت برای ضبط تصاویر شبیه‌سازی نجف که آن مراحل پایانی ضبط فیلم خواهد بود.

منبع:فارس

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4394

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: